בתחילת החודש
הבאנו בפניכם את הקדימון שיצרה
יונדאי לקראת הצגת הדור חדש של
יונדאי ix35, רכב הפנאי הקומפקטי שלה. היום חשפה יונדאי את הרכב הסדרתי באופן כמעט מלא, כולל תמונות ראשונות - והכל תחת שם חדש-ישן:
יונדאי טוסון.
עיצוב
יונדאי טוסון 2015 שונה מזה של קודמו והמסר הבולט הוא: אותו עיקרון, אבל הרבה יותר מוחצן. החזית שלו בולטת במיוחד עם הסבכה הגדולה והטרפזית, סימן ההיכר של דגמי יונדאי העכשוויים; כונס אוויר גדול משתרע למטה; פנסי החזית גדולים ובולטים יותר; לאורך הרכב בולטות תפיחות שנועדו להקנות להופעה תנופה וליצור המשכיות מבתי הגלגלים הקדמיים ועד הפנסים האחוריים; חיפויי גומי שחור בבתי הגלגלים ממש מכינים אותו לשטח; גם מאחור בולט השימוש במשטחים קעורים וקמורים, כמו למשל בחלק התחתון של הדלת וזה שמעליו, בין הפנסים.
צילום: מנהל
סביבת הנהג אלגנטית יותר מאשר זאת שבדגם היוצא, ויונדאי מבטיחה כי איכות החומרים שופרה.
טוסון החדש ארוך מ-ix35, מה שאמור לתרום להגדלת ומרחב הפנים גדל כתוצאה מכך. בסיס הגלגלים התארך ב-3 ס"מ ל-267 והאורך גדל ב-6.5 ס"מ ל-447.5 ס"מ; מנגד, הגובה קוצר ב-1.5 ס"מ ל-164.5 ס"מ. גם שינויים אלה בפרופורציות תורמים לעיצוב.
יונדאי מדווחת על מערכות בטיחות חדשות בהן צויד רכב הפנאי החדש, ואלה כוללות בין היתר מערכת בלימה אוטונומית שיודעת לזהות גם הולכי רגל, כמו-גם מערכות התראה על סטייה מנתיב, תנועה צולבת, חציית שטחים מתים ועוד.
צילום: מנהל
חדשות משמעותיות לא פחות נמצאות מתחת למכסה המנוע. בעוד אגף הדיזל נותר דומה לזה שהיה בדגם הפורש - 1.7 ליטר ו-115 כ"ס; 2.0 ליטר ו-136 כ"ס או 184 כ"ס - אגף הבנזין זוכה לחידוש משמעותי. זהו מנוע מוגדש בנפח 1.6 ליטר מסדרה T-GDI החדשה, והוא מפיק 176 כ"ס. מנוע זה ישולב לתיבה ידנית או רובוטית דו-מצמדית עם שבעה הילוכים. בנוסף תוצע גם גרסה אטמוספרית של המנוע (135 כ"ס), אך זו תשודך לתיבה ידנית בלבד.
כאמור, רכב הפנאי החדש של יונדאי נקרא כמו הדגם הראשון, טוסון, וכרגע לא ברור אם שם זה יהיה גלובלי או אם ייעשה שימוש בסימון העכשווי בשווקים מסוימים. הטוסון יוצג רשמית בתערוכת ז'נבה הקרובה וצפוי להגיע לכבישי אירופה במחצית השנייה של שנת 2015.
מיונדאי ישראל נמסר כי עדיין מוקדם לקבוע מתי הדור החדש יגיע ארצה.
צילום: מנהל