גרסה: קיה קארנס, 2.0 ל' אוט', LX
מתחרות בולטות: טויוטה ורסו, שברולט אורלנדו, סיטרואן C4 פיקאסו
מחיר הגרסה הנבחנת: 149,900 שקל
הדור השלישי (סוף 2012) של קיה קארנס הגיע אלינו לפני קצת יותר משנה. אנחנו התרשמנו ממנו לטובה, אבל הוא לא הצליח להתרומם באמת בטבלת המכירות. מיניוואן קומפקטי לשבעה הוא לא כלי נחשק במיוחד, כנראה. כעת נותנת קיה ישראל זריקת מרץ לדגם בדמות גרסה מוזלת שהופכת אותו למיניוואן הזול בישראל.
לייעוץ חינם עם מומחי הרכב של אוטו על קיה קארנס חייג ל-3262* או לחץ כאן
עיצוב ונראות
פנים הרכב
כניסה לתא הנוסעים תחשוף לא מעט וויתורים על פריטי אבזור. ביחס לגרסה הבכירה יותר, נגרעו מהמצבה הפריטים הבאים: חלונות כהים, בקרת אקלים, מערכת מולטימדיה עם מסך מגע, דיבורית בלוטות', מצלמת נסיעה לאחור (כולל חיישני חנייה), חיישני גשם, חיישני תאורה וציפוי עור לגלגל ההגה. מעבר למחסור באותם פריטי אבזור, זהו אותו הקארנס – וזה אומר עיצוב נקי שמוכר לנו משאר דגמי המותג, בעיקר חומרים טובים (אך לא תמיד רכים עם פלסטיקה נוקשה) והרכבה הדוקה.
נוחות הנסיעה סבירה לרכב מסוגו, אך לא מרשימה בפני עצמה. הקארנס מכויל על הצד הנוקשה, ובמהירויות נמוכות בתוך העיר הוא מתקשה לטפל בשיבושים הקטנים. מחוץ לעיר, עם העלייה במהירות, הנוחות משתפרת אך לא מספיק; הקארנס לא סופג היטב פסים רוחביים ובליטות קטנות בכביש. רעשי הרוח והכביש נשמרים ברמה סבירה.
התנהגות ובטיחות
יחידת ההנעה מוכרת לנו משאר גרסאות הקארנס; מנוע בנזין אטמוספרי בנפח 2.0 ל' (166 כ"ס, 21.5 קג"מ) ותיבה אוטומטית עם שישה הילוכים. הנתונים על הנייר נאים עם 10.8 ש' ל-100 קמ"ש – והביצועים טובים גם במציאות. בדרך כלל לא צריך לאמץ את המנוע כדי לקבל קצב התקדמות נאה, למרות שאת עיקר כוחו מפיק המנוע מעבר ל-4500 סל"ד. התיבה פועלת בצורה חלקה ומגיבה היטב לפקודות הנהג. התלונה העיקרית נוגעת לרעש לא נעים שחודש לתא בסל"ד גבוה, אבל פרט לכמה קטעים הרריים ארוכים הרעש הזה לא הפריע. צריכת הדלק עמדה על 9.7 ק"מ לליטר, נתון לא רע בהתחשב באופי הנהיגה.
תמורה
הקארנס המוזל מצליח להימנע מלהעניק לנהג ולנוסעים את תחושת ה"חסכו עלי". נכון שיש כאן וויתור על פריטי אבזור רבים אך הוא עדיין שומר על רמת אבזור נאותה, בדגש על אבזור הבטיחות. בשאר הבחינות מדובר באותו קיה קארנס מוכר שמבצע את מרבית המטלות בצורה טובה, גם אם אינו מבריק בשום תחום, ופחות מרשים מול התחרות הצעירה בסגמנט, ממכוניות כמו ה-C4 פיקאסו.