מרכב. בסיס הגלגלים של 308 הוא 261 ס"מ ומידות המרכב הן 428 ס"מ אורך 180 ס"מ רוחב ו-150 ס"מ גובה. ה-308 שווקה בחמש גרסאות מרכב: האצ'בק 3 ו-5 דלתות, סטיישן (SW; עם בסיס גלגלים ארוך ב-10 ס"מ, גם עם 7 מושבים), קבריולה/קופה (CC, גג קשיח) וגם סדאן (2011; לשוק הסיני). המרכב של רכב הפנאי 3008 (הוצג ב-2008) קרוב לסטיישן.

הילוכים. מנועי הבנזין שולבו עם תיבה ידנית 5 הילוכים או אוטומטית-טיפטרוניק 4 הילוכים (AL4). את הדיזל שירתו תיבות ידניות 5 ו-6 הילוכים וגם רובוטית (מצמד יחיד) 6 הילוכים, ואוטומטית 6 הילוכים ל-2.0 ליטר.
אבזור. הדגם הוצע במספר רמות גימור שכיסו טווח אבזור והידור רחב מאוד.
מתיחת פנים. ב-2011 עברה ה-308 מתיחת פנים שכללה עדכוני עיצוב פנים וחוץ קטנים וגם שיפור התיבה האוטומטית הוותיקה. הספק הטורבו החזק עלה ל-156 כ"ס וזה שולב בתיבה אוטומטית 6 הילוכים. בנוסף, הוצגה GTi וגם גרסת מיקרו הייבריד.
בטיחות. ה-308 נבחנה במבחני הריסוק של E-NCAP ב-2007 וקיבלה 5 כוכבים למבוגרים, 4 לילדים ו-3 להולכי רגל. ב-2009 היא נבחנה שוב, ובמסגרת מערך הציונים החדש קיבלה ציון כולל של 5 כוכבים ו-82% הגנה על מבוגרים, 81% על ילדים, 53% להולכי רגל ו-83% לאבזור הבטיחות.
שיווק מקומי. לישראל הגיעה ה-308 ב-2008 בגרסאות האצ'בק וסטיישן עם מנוע 1.6 ליטר (120 או 140 כ"ס) ותיבה אוטומטית AL4. כל הגרסאות שווקו כאן עם שש כריות אוויר ובקרת יציבות. הדגם הוצע בישראל בארבע רמות גימור.
מבחן דרכים. בתמצית
הופעה. המופע הבסיסי של 308 הראשונה דומה לזה של 307 אותה ירשה; כמעט אותן מידות ודגש על ממד גובה מכובד, "כמעט מיניוואן". הסבכה הקדמית גדולה ואגרסיבית למראה, אך הפרופורציות לא מוצלחות.

סיכום ותמורה כחדשה. עם תחילת השיווק בארץ, הוצעה גרסת הכניסה במחיר אטרקטיבי. הגרסאות המאובזרות היו מעט יקרות ביחס. הגרסה שהועדפה באוטו הייתה המוגדשת, שהציעה ביצועים טובים ורמת אבזור גבוהה – במחיר גבוה. הייתה מהטובות בקבוצה, אך לקראת סוף חיי הדגם לא בלטה כאן.
בעיות תחזוקה
מנוע ה-1.6 ליטר רגיש מאוד להזנחה. יש להקפיד על שמנים איכותיים – מומלץ: סינטטי מלא 5W40 באיכות גבוהה – והחלפתם במחצית הזמן. קיבלנו יותר מהמלצה אחת לקצר את מרווח הטיפולים לשנה/15,000 ק"מ, במקום שנתיים/30,000 ק"מ (20,000 מ-2012) המומלצים על-ידי היבואן.

עלות ההחלפה אינה זולה ונעה בין 2500 ל-4000 ש"ח, תלוי בנזק. משנת 2012 מוצעת ערכה חדשה שאינה פותרת את הבעיה לחלוטין, אך מאריכה את חיי השרשרת מ-70-80 אלף ק"מ ל-120 אלף ק"מ. יש לבדוק מתי הוחלפו השרשרת והמותחנים ולאיזה סדרה הם שייכים.
יש לשים לב כי ההחלפה לא תמיד הכרחית, וברוב המקרים החלפת הגומייה תפתור את הבעיה בעלות זניחה של כמה עשרות שקל. במנועי הטורבו ההקפדה על שמן סינטטי איכותי חשובה גם לאורך חיי המגדש. בנוסף קיימת בעיה באטם סעפת פליטה שמאבד מיכולת האטימה שלו. בריחת הגזים גורמת לסורק התקלות לדווח על תקלה בטורבו, מה שיגרור החלפה מיותרת (ויקרה בהרבה מהחלפת האטם). שימוש בשמנים לא איכותיים עלול לגרום גם לסתימה בצינוריות השמן, ומכאן ועד למותו של הטורבו הדרך קצרה. לא חסרות דוגמאות של מגדשים ששבקו חיים מוקדם מן הצפוי.

סיכון מחושב
ה-308 היא משפחתית טובה. תא הנוסעים מרשים ואלגנטי ומהטובים בקבוצה; נוחות הנסיעה מכובדת; רמת הבטיחות והמפרט הבטיחותי ברמה גבוהה; הביצועים סבירים בגרסה האטמוספרית (הנפוצה בהרבה) וטובים בגרסה המוגדשת; היכולת הדינמית טובה מאוד, אם כי לא תלהיב איש.
מול אלה, קשה להתעלם מהעובדה שמדובר במכונית הדורשת הקפדה בתחום האחזקה. עם זאת, המחירים בפועל ל-308 משומשת נמוכים בהשוואה למתחרות.

ל-308 רצועת תזמון שמוחלפת לפי הצורך, ולא במרווחים קבועים.
טיפול 20,000 ק"מ (טיפול קטן, זהה לטיפול 60,000 ק"מ ו-100,000 ק"מ): החלפת שמן מנוע, מסנן שמן ומסנן מזגן. חלקים וחומרים: 425 שקל; עבודה: 337 שקל.
טיפול 40,000 ק"מ (טיפול גדול, זהה לטיפול 80,000 ק"מ): החלפת שמן מנוע, מסנן שמן, מסנן אוויר, מסנן מזגן, מסנן דלק, מצתים. חלקים וחומרים: 829 שקל; עבודה: 491 שקל.
*כל המחירים כוללים מע"מ
תודה לאלו שעזרו בהכנת הכתבה