גרסה: 1.4 ל', 140 כ"ס, ידנית
מתחרות בולטות: ניסאן ג'וק, פיג'ו 2008, רנו קפצ'ור, שברולט טראקס
עיצוב ונראות
ה-500X מרחיב את משפחת ה-500, שהפכה לעמוד השדרה האירופאי של חברה, והעיצוב מוודא שהקשר המשפחתי יהיה ברור לחלוטין. עיצוב החרטום, עם הפנסים העגולים וה"שפם" הבוהק, לא משאיר מקום לספק. גם הפרופיל, עם זנב משופע, מנסה לחקות את האחות הקטנה והמצליחה, אם כי מעט פחות באדיקות. התוצאה הכללית נאה בהחלט, גם אם לא יעילה כמו עיצוב ה-500 הרגילה בהפעלת בלוטות ה"חמוד!".
ולמרות שם הדגם והקשר העיצובי, 500X, ממש כמו שותפתה לרצפה 500L, אינה מבוססת על המיני 500 אלא על הסופרמיני פונטו.
פנים הרכב מפגין גם הוא את ה-DNA המשפחתי עם משטח בצבע המרכב לרוחב הדשבורד, ושפע כיתובי 500 (בלי ה-X, למרבה הפלא). איכות החומרים טובה למדי, במיוחד ביחס לרמה הלא מרשימה המקובלת בקטגוריה, והתוצאה היא תא נוסעים שבהחלט נעים לשהות בו ובעל מראה צעיר ומושך. רמת האבזור ברכבי ההשקה מרשימה למדי, וכוללת מערכת למניעת סטייה מנתיב, בקרת שיוט אקטיבית, מערכת לניטור מכוניות בשטח המת ומערכת שמע בשיתוף beats.
לוח המחוונים כולל שני מחוונים עגולים גדולים ובינם מסך עם גרפיקה מושקעת (אך לא תמיד יעילה; למשל: עיצוב ה"תלת-ממד" של תצוגת המהירות). מחשב הדרך עשיר מאוד במידע, אך תפעולו מסורבל ודורש לימוד, ושפע הכפתורים על ההגה – שמתפרשים גם על גב ההגה – לא מקל על המשימה.
נוחות נסיעה
להשקה הגיעו מכוניות עם שתי מידות גלגל, "17 ו-"18, ושתיהן הפגינו נוקשות בסיסית, שמתקשה להתמודד עם שיבושים קטנים או חדים, הן במהירות נמוכה והן במהירות בין-עירונית. מצד שני, המתלים עובדים בשקט, מבלי להתרסק, ומתמודדים ביעילות עם גלים במהירות גבוהה.
בידוד הרעשים מוצלח, ולא רק ביחס למתחרים הרועשים יחסית. המנוע שקט עד לסל"ד גבוה – אליו אין בכל מקרה טעם להגיע – ורעשי הכביש והרוח נשמרים ברמה נמוכה גם במהירות אוטוסטראדה.
התנהגות ובטיחות
מנוע 1.4 ליטר, מוגדש, עם הספק של 140 כ"ס
מנוע וביצועים
המנוע העיקרי בארץ יהיה כנראה 1.4 ל', טורבו, 140 כ"ס. המנוע מציע דחף נאה כבר מסל"ד נמוך, אך הוא לא אוהב סל"ד גבוה, והתחושה היא שמאזור 5000 סל"ד ומעלה מתווסף בעיקר רעש ופחות הספק. בהשקה, בשידוך לתיבה ידנית (בארץ הגרסה העיקרית תהיה זו שתצויד בתיבה הדו-מצמדית המוכרת מאלפא), התקבלו ביצועים זריזים למדי גם מבלי לסחוט את המנוע, והתנהלות בקצב התנועה הייתה עניין נינוח למדי.
גרסה נוספת שכנראה תגיע ארצה, אך לא נכחה בהשקה, היא גרסת 1.6 ל' אטמוספרית, 110 כ"ס, עם תיבה ידנית.
סיכום ותמורה
ה-500X מסמנת V בסעיפי העיצוב, המרווח, איכות הפנים, בידוד הרעשים והביצועים, ורק סעיף הנוחות לוקה בחסר. ועדיין – במחיר הנכון וברמת האבזור הנכונה, מדובר במתחרה חזקה מאוד על לב קהל היעד. בעניין זה אמרה מנהלת המכירות של פיאט, לי רום, שנכחה בהשקה, כי היבואן מכוון למרכז הקטגוריה – 130-135 אלף שקלים. עכשיו רק נשאר לחכות למאי – מועד ההשקה המקומית – כדי לגלות את המפרט והמחירים המקומיים.