לייעוץ חינם עם כתבי הרכב של אוטו על כל דגמי ב.מ.וו חייג ל-3262* או לחץ כאן
M-Pack
במבחן הזה לא תמצאו מילה על איכות החומרים, על המרווח מאחור, או על גודל תא המטען. את המידע הזה תוכלו למצוא במפגשים קודמים שלנו עם סדרה 3 (גיליונות 325, 329) או עם סדרה 1 (גיליונות 314, 329). אנחנו כאן כדי לבדוק את M.
החבילה דומה בשתי המכוניות: חישוקי "17 בסדרה 1 ו–"18 ב–3, פגושים קדמיים ואחוריים אגרסיביים יותר וחצאיות צד, תגי M בפנים ובעיקר בחוץ, מושבי M מאלקנטרה עם כוונון חשמלי לרוחב מסעד הגב. אותנו, כבר אמרנו, מעניינים בעיקר מתלי M ספורט שכלולים בחבילה.

בכל הקשור לעיצוב, ערכת האבזור עושה את העבודה בשתי המכוניות. היא גורמת אפילו ל–316 הבסיסית להיראות נהדר ולמשוך תשומת לב. שכן שלי אפילו טרח להגיד ש"הרסתי לו את הבריאות" עם ה-M3 שחנתה אצלי אתמול... למעשה רק פנסי קסנון (שמגיעים בגרסה המאובזרת יותר) חסרו להשלמת אפקט הגעה אולטימטיבי.
ה–1 התייצבה בגרסה מאובזרת (Luxury) של 118, שכוללת פנסי קסנון ולד, ועם אותה ערכת M והחלונות הכהים קל לטעות ולחשוב שמדובר ב–135M, וזה טוב.
גם האפקט בתא הנוסעים דומה למדי בשתי המכוניות. המושבים נראים טוב (והיו שהעדיפו את הריפוד דמוי העור בגרסה הרגילה של ה–3) אבל הריפוד בדלת כבר לא היה לטעמם של כולם. המושבים בעלי שפע כוונונים, אבל מרבית הבוחנים נתנו להם ציון "בסדר" בלבד, ואיכשהו לא מצאו נקודה במהלך הכוונון שתהיה בדיוק נכונה. הבוחנים הרחבים יותר התלוננו שהמושבים צרים מדי, ואפשר להניח שהמושבים, אם רק יכלו, היו מגישים תלונה דומה לגבי גודל הבוחנים... סמלי M המפוזרים בתא עוזרים לחלום, וכך גם הפס הכחול במרכז הדשבורד (ב–3 בלבד).
ניסיון ראשון
אבל אנחנו כאן בשביל המתלים, וה–1 תחילה. אותה בעיה של ריסון התגלתה ב-116, וה–118 שקיבלנו הרי חזקה משמעותית ממנה: 170 מול 136 כ"ס. והנה, עם הספק גבוה בהרבה, אבל עם אותם מתלי M, ההתנהלות הייתה שונה לגמרי. השיפור הגדול הורגש בריסון הגוף, והיכן ש–1 הרגילה התנדנדה, סגרה מתלים בזעם, ובאופן כללי הפגינה שהיא לא מרוצה, זו עם חבילת M שמרה על שליטה מלאה בעניינים, זאת למרות ששיכוך ההחזרה היה מעט מהיר מדי. השיפור במתלים הדגיש את חולשת ההגה - קל מדי ולא הכי מדויק.

אולם הריסון העדיף מגיע עם פגיעה מורגשת בנוחות, בעיקר בעיר שם מתקבלת תחושה "עסוקה" מדי, ושיבושים בינוניים ומעלה לא מתקבלים בשמחה. אפשר לחיות עם זה, אבל אם הצד הדינמי של הנהיגה לא מעניין אתכם, לא בטוח שתרצו לשלם את המחיר.
אבל נהג שרוצה יכולת דינמית עדיפה מה-1 שלו, יקבל כאן מכלול טוב מאוד, עם יתרון ביכולת הגדול מהפגיעה בנוחות. היא מהנה יותר, היכולת טובה יותר וקל יותר לשלוט בהיגוי יתר (ועם המנוע הזה יש גם מספיק כוח).
לספור עד 3
לייעוץ חינם עם כתבי הרכב של אוטו על כל דגמי ב.מ.וו חייג ל-3262* או לחץ כאן
בחירות
