הדור השלישי של הונדה ג'אז, הסופרמיני המאוד מוכשרת של הונדה, יוצג בגרסת "קונספט לקראת ייצור" בפריז - שנה לאחר שהחל להימכר ביפן, חמישה חודשים אחרי ארה"ב, וחצי שנה לפני תחילת השיווק באירופה. הדגם, הנקרא ביפן ובארה"ב "Fit", ישמור על השם "ג'אז" באירופה, שאר העולם וגם בישראל.
 
מה שעושה את ג'אז לסופרמיני כל כך מוכשרת הוא מרחב פנים מצוין, כולל רצפה שטוחה, במרכב קומפקטי יחסית. מנגנון קיפול מושבים יעיל מאוד - להשטחה מלאה של המושבים - ונפח הטענה מכובד משלימים סט תכונות מאוד שימושיות. התכנון הבסיסי של המרכב נשאר כשהיה אבל הוא עצמו חדש לגמרי. בסיס הגלגלים גדל ב-3 ס"מ ל-253 ס"מ, דבר המבטיח לפי הונדה תוספת של 6.5 ס"מ במרווח הברכיים ותוספת של 139 ליטר לחלל הפנים. תוספת האורך זניחה (1.5 ס"מ), הרוחב והגובה ללא שינוי, אבל מיקום מחודש למיכל הדלק הוסיף לנפח הפנימי. הונדה ג'אז יושבת על "הרצפה הגלובלית הקומפקטית" המשרתת גם את סיוויק ואת HR-V החדש. 
   
הדגם החדש מביא עיצוב עדכני יותר, והאלמנטים בחזית בולטים יותר: פנסים צרים וארוכים המתחברים לסבכה ענקית ופגוש נפוח עם כונסי אוויר גדולים. מבט לצדודית מגלה תוספת תפיחות לבתי הגלגלים וקימורים מעניינים לאורך הדלתות שיוצרים אפקט זרימה אל עבר החלק האחורי. זה מצדו זכה ליחידות תאורה גדולות ופגוש בולט ואגרסיבי. ההבדלים בין ג'אז החדשה ל-Fit העדכנית קלים ומתמקדים בעיקר בסבכה בעיצוב מעט פחות צעקני. בנוסף, שופר הבידוד מרעשים, עם הוספת משטחי בידוד רבים יותר. 
 
בשלב זה נחשף הדגם רק מבחוץ, אבל ניתן לשער כי סביבת הנהג תהיה דומה מאוד לזו של הדגם האמריקאי, כולל צג מגע גדול של "7 המופנה (בעדינות) לעבר הנהג.
 
ג'אז תוצע בשוק האירופאי עם מנוע בנזין 1.3 ליטר ומערכת היברידית - שניהם משתייכים לסדרה החדשה של הונדה בעלת השם המאוד מחזיק מעצמו: "Earth Dresms Technology". מנוע הבנזין הוא בנפח 1.3 ליטר והספק של 100 כ"ס (1.2 ליטר ו-90 כ"ס בדגם הפורש). למערכת ההיברידית הספק משולב של 137 כ"ס וזה מופק על ידי מנוע  מנוע בנזין 1.5 ליטר ומנוע חשמלי המייצר 30 כ"ס. הספק כזה מהווה שינוי של ממש ביחס למנועי החשמל החלשים בדגמים ההיברידיים של הונדה שתפקדו כ"מנוע עזר", ומנוע זה יאפשר נסיעה של 3 ק"מ עד 50 קמ"ש. המערכת ההיברידית החדשה אחראית לירידה של 35% בצריכת הדלק ומכאן לנתון מרשים מאוד: 36.4 ק"מ לליטר, מה שעושה את ג'אז ההיברידית לאחת המכוניות החסכוניות ביותר בייצור. התיבה היא ידנית 6 הילוכים (5 בדגם הקודם) ואוטומטית-רציפה (7 יחסי העברה קבועים).

לייעוץ חינם עם כתבי הרכב של אוטו על הונדה ג'אז חייג ל-3262* או לחץ כאן
 
בהונדה מבטיחים גם, כי הודות למערכת מתלים חדשה, היכולת הדינמית של הדגם החדש תהיה טובה בהרבה מזו (הפושרת למדי) שהייתה בדגם הקודם וגם איכות הנסיעה תשתפר משמעותית.
 
לא פחות מ-4 מיליון יחידות הונדה ג'אז/פיט נמכרו מאז הושק הדגם ב-2001. הדגם מיוצר בשמונה מדינות, היה הנמכר ביפן מספר שנים, זכה שם פעמיים כ"מכונית השנה", ונבחר על-ידי מגזינים רבים, כולל קונסיומר ריפורט, כמצטיין במיוחד בתחום המשפחתי.
 
ג'אז לא הצליחה בישראל בגלל תמחור גבוה, אבל הורדת המחיר לקראת סוף חיי הדגם שינתה במעט את התמונה. הדגם החדש יגיע לישראל במהלך הרבעון הראשון של 2015, והגרסה ההיברידית, הודות למס הירוק, אמורה לעשות את מחירו ליותר אטרקטיבי.