ב.מ.וו X1 איתנו כבר חמש שנים, ועד לא מזמן אירחה שריד אחרון לדור הקודם של יחידות ההנעה של
ב.מ.וו, עם מנוע אטמוספרי ותיבת שישה הילוכים. עכשיו היחידה הזו יוצאת גם כן לפנסיה, ומוחלפת ביחידה מהדור הנוכחי – עדיין 2.0 ליטר (שני סמ"ק יותר, אם להיות קטנוניים) אבל מגדש טורבו מחלץ 34 סוסים ו-7.1 קג"מ יותר. התיבה היא ה-8 הילוכים המוכרת של ZF. כרגע זו הגרסה היחידה שמשווקת בארץ, והיא מציעה הנעה אחורית בלבד.
כהרגלי לפני יציאה למבחן הדרכים עצרתי לבדוק לחץ אוויר בצמיגים, והתברר שלחץ האוויר נמוך ב-20% בדיוק מהמומלץ על ידי היצרן. וזה הרבה. ולמה אני מספר לכם את זה? כי אחרי שניפחתי לנתון שהגדיר היצרן לעומס נמוך (41psi מאחור, 35psi מלפנים – גבוה למדי), הרכב הפך להיות נוקשה. מאוד נוקשה. כל כך נוקשה, שזה כמעט מעצבן לנהוג בו בעיר, כך שאפשר להבין מדוע הורידו את לחץ האוויר ברכב ההדגמה – הבעיה היא שלחץ האוויר הנמוך יותר פוגע, במידת מה, באחיזת הכביש.
צילום: מערכת אוטו
יחידת ההנעה המוכרת לא מאכזבת גם כאן, והרכב מרגיש זריז בצורה מפתיעה
תא הנוסעים של ה-X1 חושף מיד את גילו, ומעלה זיכרונות מה-3 הקודמת. זה אולי לא הכי עדכני, אבל נראה טוב בסה"כ – עד ששולחים יד בוחנת/נוקשת ופוגשים בכל מקום פלסטיק נוקשה, חלול ופשוט מדי. האבזור בסדר, אבל נעדרת מהרשימה באופן מוזר בקרת שיוט, וזה לא לעניין. למרות האמור לעיל, התחושה נעימה, המרווח מלפנים טוב ומאחור הוא בסדר לברכיים ומעולה לראש, ומאוד אהבתי את תנוחת הנהיגה (אבל פחות את מנגנון כיוון גובה המושב).
יחידת ההנעה המוכרת לא מאכזבת גם כאן, והרכב מרגיש זריז בצורה מפתיעה. השילוב שלה עם ה-X1 מוצלח במיוחד, עם תגובות נהדרות וזריזות – זה כנראה גם מסביר את צריכת הדלק במבחן (9 ק"מ לליטר) כאשר בשיוט נרשמו 15.6 ק"מ לליטר. בנוסף המנוע לא הכי שקט, אבל סביר. השינוי בביצועים הוא תהומי – פשוט כך.
צילום: מערכת אוטו
המינוס העיקרי של ב.מ.וו X1 הוא נושא נוחות הנסיעה
שלדת ה-X1 הייתה מוצלחת גם לפני כן, רק שעכשיו יש גם מנוע לגבות את זה. בכביש הוא פשוט כיף, במיוחד עם לחץ האוויר הנכון. בשטח הוא יכול לטלטל על רצף שיבושים בינוניים ומעלה, אבל על שביל טוב הוא שותף נחמד, גם בזכות ההנעה האחורית הייחודית בקטגוריה. נוחות הנסיעה בעיר נוקשה במיוחד עם לחץ אוויר נכון, ובינונית עם לחץ אוויר מופחת. מחוץ לעיר המצב משתפר קצת – מרגישים שיבושים קטנים ובינוניים, אבל הוא מרוסן מאוד על גלים.
לנהג
גרסת הטורבו שנבחנה מציעה ביצועים טובים משל התחרות, ומרגישה כמו שילוב של ישן וחדש מבית ב.מ.וו. המינוס העיקרי של
ב.מ.וו X1 (והחישוקים הגדולים לא עזרו) הוא נושא נוחות הנסיעה, במיוחד בעיר, והפלוס העיקרי הוא ההנאה מנהיגה. כך ש
הוא מיועד בעיקר למי שמעוניין יותר בעומסי צד מאשר הסעות חוגים. נהג כזה ימצא ב-X1 כלי עם יכולת דינאמית מצוינת, בשטח ובעיקר בכביש, שתגרום לו לחייך כל פעם מחדש.