כמו שסיפרנו לכם חברת אלבר, המוכרת מתחום הליסינג וההשכרה, מתחילה בימים אלה ביבוא מקביל ובמסגרת זו תשווק מכוניות מארצות הברית. המכוניות הראשונות שתגענה ארצה, ולמעשה הינן כבר כאן, הן טויוטה קאמרי והפריוס ההיברידיות המוכרות לנו כאשר בהמשך יצטרפו אליהן שפע דגמים מבית טויוטה, הונדה ולקסוס. ברוב המקרים מדובר במכוניות שלא זכינו להכיר בארץ אז זה הזמן להכיר.

טויוטה – המוכר וההיברידי

הקאמרי ההיברידית תגיע בשתי רמות גימור רגילה, שתעלה 180,000 שקלים ובהמשך ברמת ה-XLE (עור, חשמל למושבים, גג נפתח) שתהיה דומה למכונית שמציע היבואן ב-240,000 שקלים. טויוטה פריוס תגיע תחילה בגרסה המוכרת ותעלה 145,000 שקלים כאשר רמת האבזור אמורה להיות דומה לזו של היבואן (אצלו היא עולה 155,000 שקלים). בהמשך תגיע הפריוס V למעשה הגרסה האמריקאית לפריוס פלוס שנמכרת בארץ אך זו תוצע רק עם חמישה מושבים ותעלה 160,000 שקלים (175,000 אצל היבואן אך עם שבעה מושבים).
נא להכיר: המבחר של אלבר
צילום: מנהל
טויוטה פריוס C. אחות חורגת (והיברידית) של טויוטה ורסו
עוד מכונית במשפחת הפריוס שתגיע היא ה-C, שמבוססת על הספייס וורסו שבארץ אינו מוצע בגרסה היברידית. המידות דומות (אורך של 400 ס"מ, בסיס גלגלים של 255 ס"מ) למעט הגובה הנמוך יותר משמעותית (145 ס"מ). מחיר גרסה זו יהיה 120,000 שקלים שזה מעט יקר מהיאריס ההיברידית הקטנה יותר (שחולקת איתה את יחידת ההנעה).

הגדולות
באגף הגדול יותר יוצעו הסיינה וההיילנדר – כלים שגם יבואנית טויוטה סיפרה על רצון להביא. הסיינה הוא המיניוואן הגדול של טויוטה שהוצג ב-2009. הרכב הגדול (אורך של 508.5 ס"מ בסיס גלגלים של 303 ס"מ) מתחרה בארצות הברית בגרנד-וויאג'ר ומציע אפשרות לשמונה מקומות. הוא מצויד במנוע ה-3.5 ליטר (266 כ"ס) ומשודך לתיבה אוטומטית עם שישה הילוכים. הביצועים נאים עם 180 קמ"ש מרביים והאצה למאה ב-8 שניות. רכב זה יגיע בשלוש רמות גימור – L שתעלה 220,000 שקלים, LE שתצויד בדלתות צד חשמליות, ושמשות כהות ותעלה 245,000 שקלים או XLE שתעלה 270,000 שקלים ותכלול בנוסף ריפוד עור, וגג זכוכית פנוראמי.
נא להכיר: המבחר של אלבר
צילום: מנהל
הקאמרי ההיברידית של אלבר תגיע בשתי רמות גימור
מעניין לא פחות הוא ההיילנדר, רכב פנאי רך וגדול באורך של 478.5 ס"מ (בסיס גלגלים-279 ס"מ, רוחב 191 ס"מ) עם שמונה מקומות שב-2013 עבר חידוש מהותי. רכב זה מצויד במנוע ה-2.7 ליטר (4 צילינדרים, 185 כ"ס), ומשודך לתיבה אוטומטית עם שישה הילוכים והנעה קדמית. המחיר יחל ב-255,000 שקלים לגרסה הרגילה ויגיע ל-290,000 שקלים בגרסת ה-3.5 ליטר V6, שמייצרת 270 כ"ס (שישה הילוכים) ומשודכת להנעה כפולה. גרסה זו תוצע עם מפתח חכם, עור וגג פנוראמי.

ומה עם הונדה?
הצד של הונדה מצומצם יותר כרגע אך עשוי להתרחב בהמשך וגם הוא מבוסס על משפחתית ומיניוואן גדולים. המכונית החשובה כאן היא האקורד האמריקנית שחוזרת אלינו אחרי כמעט שני עשורים. מדובר במכונית שהוצגה ב-2012 והינה גדולה משמעותית מהאקורד האירופאית עם אורך של 486 ס"מ ובסיס גלגלים של 277 ס"מ. אלבר תציע את הגרסה ההיברידית שתצויד במנוע ה-2.0 ליטר שמייצר 199 כ"ס. היא תוצע בגרסה רגילה (200,000 שקלים) או בגרסת ה-EXL שתכלול עור, חשמל למושבים וגג פנוראמי (220,000 שקלים).
נא להכיר: המבחר של אלבר
צילום: מנהל
גם הונדה אקורד ההיברידית תעשה עליה
האודיסי, המיניוואן הגדול של הונדה, יחזור לארץ אף הוא אחרי שנים של היעדרות. הדור הנוכחי שהוצג ב-2010 מציע מידות נדיבות עם אורך של 515.5 ס"מ (300 ס"מ בסיס גלגלים) ושמונה מושבים. הוא מצויד במנוע V6 בנפח 3.5 ליטר שמייצר 248 כ"ס (שישה הילוכים) ויעלה 260,000 שקלים בגרסה הרגילה או 285,000 בגרסה המהודרת שתכלול מלבד עור, דלתות חשמליות (כולל אחורית), ומפתח חכם גם התראה על התנגשות חזית.

וגם לקסוס
בהמשך הדרך תגיע אלבר גם למותג היוקרה של טויוטה – לקסוס. שם הכוונה היא להביא את ה-RX המוכר ואת ה-ES (בתמונה הראשית), האחות של האוואלון שחולקת בסיס עם הטויוטה קאמרי המוכרת ועד כה לא הגיעה ארצה. המכונית תגיע עם היחידה ההיברידית המוכרת בנפח 2.5 ליטר שמייצרת 203 כ"ס (210 קמ"ש, 8.1 שניות למאה). באלבר שוקלים גם את יבוא ה-GX460 – רכב שטח שמבוסס על הלנד-קרוזר המוכר בארץ אך מצויד במנוע V8 בנפח 4.6 ליטר (305 כ"ס).
נא להכיר: המבחר של אלבר
צילום: מנהל
לקסוס GX460. גם הוא עשוי להגיע
כל המכוניות של אלבר תגענה עם מערך הבטיחות של מובילאיי, מערכת מולטימדיה עם פיקוד מההגה, מצלמה, ואפשרות לניווט (וויז כחלק מחבילת אינטרנט) ובקרת אקלים. כדאי רק לזכור שמכיוון ששיווק רוב הדגמים טרם החל קשה עדיין לדעת את מלוא רשימת האבזור כדי לערוך השוואה הוגנת בין הכלים האלה למוצרים המקבילים של היבואנים (באם יש כאלה).