בתערוכת ז'נבה, שתפתח בחודש מרץ השנה,
ב.מ.וו תציג את ה-X3 המחודש, רכב הפנאי-פרמיום הקומפקטי שלה. היצרנית הבווארית החליטה שאחרי יותר משלוש שנים הגיע הזמן לעדכן את
ב.מ.וו X3. הדגם שיוצג זכה לעדכוני עיצוב המקנים לו מראה מוחצן ואגרסיבי מעט יותר, ויידמה יותר לאחיו הגדול ה-X5.
בין השינויים ניתן להבחין בפגושים מעודכנים ואגרסיביים יותר, יחידות תאורה שדומות יותר ל-X5, הדגם הבכיר יותר, ותאורת לד חדשה. גריל ה"כליות" המפורסם הוגדל וכרגע נושק ליחידות התאורה. באופן כללי, ה-X3 המחודש נראה כמו X5 שהתכווץ מעט.
צילום: מנהל
קיבל מנוע דיזל חדש בנפח 2.0 ליטר
השינויים בתא הנוסעים פחות מורגשים. היצרנית שומרת על המראה המוכר של תא הנוסעים, עם שילובי עץ ועור לרוב. אם חייבים למנות שינוי שכן מורגש, ישנה תצוגה עילית חדשה, עדכונים למערך ה-i-Drive ו.. מחזיקי כוסות חדשים.
מידות הדגם לא השתנו: האורך עומד על כ-455 סנטימטרים, הרוחב כ-188 סנטימטרים, והגובה נשאר זהה עם 166 סנטימטרים. בסיס הגלגלים גם הוא לא השתנה ונשאר על 281 סנטימטרים, וכך גם גודל תא המטען הענק בנפח 550 ליטר.
בתא המנוע תמצאו את יחידות הכוח המוכרות, כאשר השינוי העיקרי נוגע ליחידות הדיזל הבסיסיות. אלה קיבלו מנוע דיזל חדש בנפח 2.0 ליטר (הזרקת מסילה משותפת) הנעזר במגדש טורבו, בעל הספק של 190 סוסים (לעומת 184 כ"ס בעבר), ומומנט של 40.7 קג"מ ב-1,750 סל"ד. המנוע משודך לתיבה ידנית בת שישה יחסי העברה או תיבה אוטומטית בת שמונה יחסי העברה. עם שתיהן התאוצה ל-100 קמ"ש אורכת 8.1 שניות וצריכת הדלק הממוצעת עומד על 18.5 ק"מ לליטר ו-19.2 ק"מ לליטר בהתאמה.
צילום: מנהל
עם המנוע החדש, התאוצה ל-100 קמ"ש אורכת 8.1 שניות
גרסת הבסיס (sDrive18d) זוכה לחיזוק (150 כ"ס לעומת 143 כ"ס בעבר). מעבר לכך, יחידות הכוח נותרו כשהיו בדגם היוצא וכוללות מנועי בנזין בהספקים שנעים בין 184 כ"ס בגרסאות הכניסה ועד ל-306 כ"ס בגרסת ה-xDrive35i הבכירה. בנוסף מוצעים גם שני מנועי דיזל גדולים יותר (3.0 ליטר) עם הספקים שמגיעים ל-313 כ"ס ו-64.2 קג"מ בגרסת ה-xDrive35d. בגרסה זו הביצועים לא פחות ממדהימים לרכב כזה עם תאוצה ל-100 קמ"ש ב-5.3 שניות בלבד.
כאמור, ב.מ.וו תציג את ה-X3 החדש בתערוכת ג'נבה בחודש מרץ הקרוב, ועתיד להגיע אלינו לארץ במהלך 2014.