ואכן תחום היוקרה גודל לכיוון העממי. אז מה קורה אתכם?
"ה-CT הצליחה, אז אנו רואים כאן הזדמנויות. העובדה שהראינו את ה-LF-NX (קוספט של רכב פנאי קטן יחסית – א.ש.) אומרת שאנו חושבים על כך ובכל מיני דרכים. אבל זה מעבר לכך. ממשלות מציגות תקינות שדוחפות למכוניות יותר קטנות. הן יהיו משמעותיות יותר ולא נוכל להתעלם מהמגמה הזו.
"זה בהחלט נושא שדורש מחשבה. אבל בגלל זה אני לא מתייחס ללקסוס כמותג פרימיום, אלא כלקצ'רי. זה שונה מבחינתי כי מדובר גם בשירות שאנחנו נותנים. הסיבה שאני כאן היא להביא לאירופה את התרבות שיצרנו בארצות הברית, המיקוד בלקוח והאסטרטגיה".
מה היתרון שלכם על הגרמנים?
"לא היה לנו את המוצר הנכון – כשהיה צריך מנועי דיזל או מכוניות קומפקטית לא היינו שם. אנחנו התמקדנו בשווקים בהם מכוניות גדולות נמכרות טוב יותר כמו ארצות-הברית, סין ורוסיה. אבל זמננו יגיע גם כאן. מה שיעזור לנו באירופה זה מה שקורה בעולם. העובדה שממשלות דוחפות לכלים חסכוניים וקטנים יותר יעזור להיבריד שלנו. גם כלים כמו ה-NX יעזרו לנו. הפלח הזה יגדל ויעשה חשוב במערב אירופה ובכל העולם".
האם תחזרו להוביל את תחום היוקרה באמריקה?
"להוביל את שוק היוקרה מעולם לא הייתה המטרה שלנו. רצינו להיות טובים יותר ובגלל זה היינו הגדולים ביותר. אנחנו גדלים שם השנה יותר מכל מותגי היוקרה ונמכור 260,000 מכוניות. מבחינת כמויות, הגידול שם הוא החשוב מבחינתנו. אבל חלקה של ארצות הברית יקטן בעתיד ביחס לשאר המכירות שלנו. יש הזדמנויות רבות וגדולות בעולם: בדרום אמריקה, במזרח התיכון וגם באסיה-פאסיפיק אוהבים מאוד את טויוטה, ואנחנו ניבנה על כך. כשנתפתח שם נהיה יצרן גלובאלי אמיתי.
"ה-NX יהיה מוצר גלובאלי, ומכונית התצוגה מראה את האבולוציה שלנו לעתיד מבחינת עיצוב. אם תסתכל עליו ועל ה-IS החדשה, תוכל להבין להיכן אנחנו הולכים".
איך מתייחסים בלקסוס לתא-הדלק?
"מי שינהג בכלים האלה יבין שהם אדירים. קשה מאוד ליצור את התשתית, אבל אני מאמין שמשהו יצליח לדחוף את זה. הטכנולוגיה טובה, המוצרים טובים וכל ממשלה רוצה לנקות את האוויר".
מה היה סוד ההצלחה שלכם באמריקה?