לטענת הרשות, היעדר מחקרים עדכניים בנושא העניקו "משקל יתר", כהגדרתה, לשיחה דרך הטלפון הנייד בעת נהיגה. "משקל היתר שניתן לדיבור בטלפון סלולארי, גורם לנזק בכך שהוא מסיט את הטיפול בגורמים המרכזיים האחראים לתאונות הדרכים", ומבדילה בין התייחסותה לשיחת טלפון ובין שימושים אחרים כגון שליחת מסרונים, גלישה ברשת וכו'.
"אם במקום לדבר בטלפון הנהגים יעסיקו עצמם באלטרנטיבות אחרות של היסח דעת עלול הדבר דווקא להביא לעליה במספר הנפגעים" אמר שיינין והוסיף "ישנם הרבה מקרים שהדיבור בטלפון עדיף על נהיגה במצב של עייפות באמצע הלילה".
מערכת אוטו תוהה על נייר העמדה של שיינין ודוד מהלאל (היועץ המקצועי המיוחד של הרשות), אשר לא תואמת לא את עמדת הרשות עצמה ובוודאי שלא את דעת "אוטו". תגובה מפורטת על כך תפורסם על ידינו מחר.