זו גרסת הקופה למגאן האירופאית – מרכב שתי קופסאות בעל שלוש דלתות ומראה נאה למדי. שמחנו לקבל אותו בצבע הכחול האלגנטי והוא מצליח להראות נקי ונעים יותר בהשוואה לטיפול הגרזן האינדיאני המעוטר לו "זכה" בגרסת ה-RS. להנעה דואג מנוע בעל ארבעה צילינדרים הניזונים מהזרקה ישירה ומגדש טורבו בנפח 1,197 סמ"ק (115 כ"ס ב-4,500 סל"ד ו-19.3 קג"מ ב-2,000 סל"ד) המשודך לתיבה ידנית (6 הילוכים). המחיר קורץ (115,900 שקלים) ורשימת האבזור ארוכה. מספיק ארוכה בכדי להראות אטרקטיבית (בתחום הזה) גם מול מתחרות יקרות ממנה (שירוקו, ולוסטר, לאון) – בקרת אקלים מפוצלת, בקרת שיוט, דיבורית בלוטות', הנעה ללא מפתח, חיישני אורות וגשם, תאורת יום (LED) ועוד. אבזור הבטיחות מלא וכך גם ציון הריסוק (חמישה כוכבים).
רנו מגאן קופה. יש בה משהו שונה
במרכז לוח השעונים נח לו מד סל"ד גדול, יחד עם הידית מצד ימין שמסמנת עליה שישה הילוכים קדמיים. זו לא רק התחלה טובה. זו אפילו הצהרה. האם יש לה כאן כיסוי? בגדול כן. המנוע הקטן מצליח לשנע את 1,280 הק"ג הנאים שלה בקצב טוב. הוא מתחיל לייצר כוח מורגש כבר בכ-2,000 סל"ד וממשיך עם הדחף האפקטיבי עד לכ-5,500 סל"ד. משם ועד לקצה גבול נשימתו (קו אדום ב-6,250 סל"ד ומנתק ב-6,400) הוא מתמתן וצלילו הופך מנסר מעט. שחק בתוך 3,000 הסל"ד האלה והיא מייצרת תחושה זריזה למדי, יותר ממה שרומז דף הנתונים (10.9 שניות ל-100 קמ"ש בדרך ל-185 מרביים). אם יש לנו תלונה למנוע הזה היא תעלה מול תגובת דוושה מעט עצלה וצליל אנמי. חלוקת יחסי ההעברה טובה למדי (הילוך שני מגיע ל-102 קמ"ש ומחמיא לנתוני התאוצה) ופעולת המוט מעט נוקשה לטעמנו אך מדויקת. ההילוך השישי הוא הילוך שיוט המציב את המנוע בכ-2,150 סל"ד ב-100 קמ"ש ותורם את שלו לאווירה השקטה והנינוחה בתא. היא לא בילתה בהילוך הזה זמן רב. את חלקו הארי של הזמן בילינו בעומס גבוה יותר וצריכת הדלק (10.8 ק"מ לליטר) משקפת את הק"מ הקשים שעברו תחת גלגליה.
"אני לא יודע מה זה" בתרגום מאוד רופף, הוא משפט בצרפתית שניתן להשתמש בו בכדי לתאר איכות לא מוסברת שהופכת משהו לייחודי או מושך. סוג של "יש בה משהו שונה" – אם תרצו. לרנו מגאן קופה, בגרסתה זו, יש את ה"משהו" הזה שהופך מכונית לייחודית ומושכת. המנוע המוגדש הקטן המוכר לנו מדגמים אחרים של החברה, משנע את המכונית הזה בצורה משכנעת למדי. אבל הוא לא העניין במגאן הזו. מעבר למראה (הנאה – עניין של טעם) הרשימו אותנו האווירה בתא הנוסעים, איכות הנסיעה, החומרים והתנהגות הכביש. זו האחרונה רהוטה ונעימה מחד ומגיבה ומלהיבה מאידך – ברמה גבוהה יותר ממתחרות חזקות ויקרות יותר. היא מראה לנו שכשרנו רוצה, היא יודעת איך לדבר אל הנהג, גם אל זה שרק פרוטה מצויה בכיסו.