בכל הנוגע למראה החיצוני, ממאפייניו החשובים של רכב פרמיום, ה-GLA אינו מסתיר את שורשיו. הדמיון ל-A קלאס, כפי שכבר אמרנו, ניכר. התוצאה, לטעמנו, לא רעה ומעניקה אופי קשוח לעיצוב של הרכב הקומפקטי, בדומה לקשר שבין וולוו V40 לגרסת הקרוס קאונטרי שלה. מי שאוהב את העיצוב של ה-A קלאס, סביר שיאהב גם את רכב הפנאי החדש. תא הנוסעים זהה, כמעט לחלוטין, לזה של האחות לפלטפורמה.
מידותיו של ה-GLA עומדות על 441.7 ס"מ לאורך, 180.4 ס"מ לרוחב ו-149.4 ס"מ לגובה. זאת אומרת שהוא ארוך במעט מהקונספט, ובכ-12 ס"מ מה-A קלאס – ממנה הוא גם גבוה בכ-6 ס"מ. נפח תא המטען עומד על 421 ליטר, ומגיע ל-836 עם קיפול המושבים באופן מלא. נכון לעכשיו, מרצדס לא מפרסמת את בסיס הגלגלים של ה-GLA, אך ניתן להניח שזה קרוב מאוד עד זהה לזה של ה-A קלאס עם 270 ס"מ. כמו כן, דבר נוסף שמרצדס אינה מפרטת לגביו הוא מרווח הגחון, אך ניתן להניח שזה נהנה ממרבית הסנטימטרים הנוספים שבנתון הגובה.

בתחילת דרכו, ישווק ה-GLA עם היצע של שני מנועי בנזין ושני לוגמי סולר. ה-GLA200 וה-250 יוצעו עם מנועי ה-1.6 וה-2.0 ליטר המוגדשים (156 ו-211 כ"ס בהתאמה). לצד אלו ישווקו גרסאות 200 ו-220 עם יחידות הדיזל (CDI) – מנוע בנפח 2.2 ליטר עם הספקים של 136 ו-170 כ"ס. כל הגרסאות ישודכו לתיבת 6 הילוכים ידנית או לתיבת 7 ההילוכים הדו-מצמדית שהזכרנו קודם לכן, ויציעו מערכת עצור והתנע לשיפור צריכת הדלק.
שיווקו של ה-GLA יחל במהלך החודשים הראשונים של 2014, כאשר במקביל להשקה האירופאית הוא צפוי לנחות גם כאן – בחודש אפריל.