הגשר החדש הוא חלק אחד מתוך פרויקט שהקיפו נאמד ב-2.5 מיליארד שקלים, הכולל הקמת מערכת גשרים, מנהרות ומחלפים, באורך 16 קילומטרים, משער הגיא ועד לירושלים. החלקים הנוספים בפרויקט כוללים בין היתר: הכפלת רוחב הכביש ל-45 מטרים ע"י הוספת נתיב נסיעה לכל כיוון (שלושה נתיבי נסיעה בכל מסלול) ובניית שוליים ומפרדה תקניים; ביטול סיבוב מוצא ומתיחת גשר במקומו; בנייה מחדש של מחלפים חמד והראל; הוספת מחלף נווה אילן; הקמת מנהרת הראל ומיתון שיפועים ועקומות במטרה להגביר את בטיחות הנסיעה ומהירות התכן. לכל אלה כמובן יש להוסיף את הטיפול במערכות תאורה, ניקוז ועבודות שיקום הנוף.
שידרוג כביש 1 יוצא לדרך
אומנם ועדת השרים אישרה את התוכנית לשידרוג הכניסה לבירה לפני כשנתיים, אבל רק כעת העבודות בשטח מתחילות. קטע ראשון: הקמת גשר בין שער הגיא למחלף שורשהגשר החדש הוא חלק אחד מתוך פרויקט שהקיפו נאמד ב-2.5 מיליארד שקלים, הכולל הקמת מערכת גשרים, מנהרות ומחלפים, באורך 16 קילומטרים, משער הגיא ועד לירושלים. החלקים הנוספים בפרויקט כוללים בין היתר: הכפלת רוחב הכביש ל-45 מטרים ע"י הוספת נתיב נסיעה לכל כיוון (שלושה נתיבי נסיעה בכל מסלול) ובניית שוליים ומפרדה תקניים; ביטול סיבוב מוצא ומתיחת גשר במקומו; בנייה מחדש של מחלפים חמד והראל; הוספת מחלף נווה אילן; הקמת מנהרת הראל ומיתון שיפועים ועקומות במטרה להגביר את בטיחות הנסיעה ומהירות התכן. לכל אלה כמובן יש להוסיף את הטיפול במערכות תאורה, ניקוז ועבודות שיקום הנוף.