במפגש ראשון נראית אופל אסטרה ברלינה קצת פחות נאה מאשר בתמונות. צלמי אופל בפירוש תפסו את המכונית בזוויות הנכונות בהן היא נראית כמיני-אינסגניה, אבל במציאות תוספת הישבן, לא מיטיבה עם הקווים הנאים של האסטרה חמש דלתות. איך שהוא הפרופורציות פחות מוצלחות, ומזוויות מסוימות נראה הישבן הגדול כהדבקה. באופן מעניין קווי האסטרה מצליחים להסוות את גודלה והיא אף נראית מעט קטנה.

מבט ראשון ממושב הנהג מגלה את הסביבה המוכרת של האסטרה עם שינויים קלים. הרושם הראשוני נעים, ולמרות שימוש בפרטים מוכרים גם מהקרוז התחושה יוקרתית ומעניינת יותר. הקונסולה המרכזית שקוויה מטפסים עד לדפנות יוצרת תחושה מודרנית ומהודרת גם אם עומס המתגים, קצת "מלחיץ". האיכות הכללית טובה למדי אך פה ושם יש פלסטיקה נוקשה שפוגעת באווירה.
למושב הנהג שפע אפשרויות כיוון, כולל כיוון חשמלי לקשיחות המשענת, ולכן תנוחת הנהיגה טובה. אך המושב אינו נוח במיוחד, בעיקר בגלל תפיחה גדולה מדי במשענת.

מנוע ה-1.4 ליטר המוכר כאמור גם מהקרוז, מייצר 140 כ"ס ו-20.4 קג"מ כבר ב-1,850 סל"ד ודף הנתונים מדבר על האצה למאה ב- 10.3 שניות. אלו נתונים נאים, אבל למרות שהאסטרה היא מהמשפחתיות החזקות בקבוצת המחיר שלה, היא אינה מרגישה זריזה במיוחד. יחסי העברה ארוכים, ותגובות מושהות של התיבה הן כנראה הסיבות לכך. היא במיטבה בנהיגה לא מאומצת שם היא צוברת מהירות ללא קושי או שומרת על קצב בעליות באופן נינוח ושקט למדי. קצת חסר לה פלפל, במיוחד לאור הציפיות, מאידך בעיר הפעולה המרוככת של התיבה נעימה מתיבות כפולות המצמד שהופכות פופולאריות לאחרונה.
לברלינה הארוכה כיול מתלים שונה מאשר לגרסת החמש דלתות ונראה שהיא נוחה מאחותה. מחוץ לעיר היא מציגה יכולת טובה למדי בשיכוך המהמורות וריסון המרכב גם אם פה ושם דווקא פגמי הכביש הקטנים מטרידים. אבל בידוד רעשי הכביש טוב ופעולת המתלים שקטה וחבל רק שרעשי הרוח מפריעים לשקט במהירות גבוה. גם בעיר הנוחות סבירה.

באופל ישראל מצפים לכך שבזכות הברלינה יוכפלו מכירות אופל אסטרה ואפשר להבין אותם. הגרסה החדשה בפירוש משנה את התמונה מבחינת המותג. עד היום האסטרה לא התבלטה בקבוצה, אבל העובדה שיש לה כעת גרסה סדאנית-משפחתית ושהיבואנית הכניסה למשוואה את המנוע החזק במחיר תחרותי, בהחלט משנה את התמונה. בזכות יחידת הכוח, המרכב והאבזור האסטרה יכולה כעת להתמודד עם מובילות הקבוצה, לפנות לציבור לקוחות רחב יותר ולשנות את מעמדה בארץ.
הרבה יותר על האסטרה תוכלו לקרוא בגליון אוטו הקרוב.