• לא להחנות מתחת לעצים – העץ מטפטף שרף, משיר אבקנים וזרעים הנדבקים לרכב ועם הזמן חודרים לצבע וממסים אותו. בנוסף, על העץ מקננות ציפורים למיניהן שלפעמים נדמה שהופכות דווקא את הרכב שלך לשירותים ציבוריים, מה שפוגם בצבע באופן בלתי הפיך. יש לנקות צואת ציפורים, המכילה חומצות עיכול, באופן מיידי.
• לא להחנות מתחת לכבלי חשמל (שוב בעיית הציפורים).
• חנייה מוצלת תורמת לשמירה על מראה מבריק, לכן יש להימנע מחנייה ממושכת תחת קרני השמש, הגורמות לדהייה של הצבע.
• אתרי בנייה – במעבר או בחנייה באתר בנייה ישנו סיכון להיפגע מרסיסי בטון, סיד או צבע. הבטון מתחזק עם הזמן, לכן יש לנקות את הרכב מיד. אין לגרד את הבטון – הגירוד שורט את הצבע. קחו את הרכב למומחה בעל ניסיון לשטיפה ולניקיון.
• אבנית – מי ברז מכילים אבנית שמצטברת ומשאירה סימנים. יש להימנע מחנייה באזור בו ישנן ממטרות השקיה.
כל כך הרבה סיכונים, אין טיפול מונע?
יש – ציפוי קריסטל/ וקס. הווקס הינו חומר שקוף שמורחים על הרכב, והוא יוצר שכבת הגנה על הצבע. למרות שצבע הרכב נראה חלק בעין בלתי מזוינת, הוא למעשה נקבובי. הנקבוביות יוצרת חספוס והיא גורמת ללכלוך להידבק לצבע. שכבת הווקס אוטמת את הצבע בחומר שקוף המקנה לצבע ברק והגנה.
האם הווקס מוריד גם שריטות?
הווקס משמש כשכבת הגנה, שומר על המצב הקיים ומוסיף לרכב ברק. לעומת זאת, הפוליש הינו חומר המלטש את הצבע, מסיר שכבה מקרונית של תאי צבע דהויים וחושף שכבה של תאים שעדיין לא נחשפו לשמש ולמפגעים השונים. בכך הוא מקנה לרכב מראה חדש. לאחר סיום תהליך הפוליש יש למרוח וקס להגנה על תאי הצבע החדשים. מכאן נולד השם "פוליש וקס".
האם הפוליש מוריד הכל?
מה זה ציפוי קריסטל?
זהו סוג של וקס המכיל טפלון ומקנה לצבע גימור שמזכיר רכב באולם תצוגה.
מה לגבי פנים הרכב?
בטכנולוגיות של היום ניתן לנקות כמעט הכל. ישנם חומרים מיוחדים לניקוי תקרת תא הנוסעים, מושבי בד, מושבי עור, רצפת הרכב וחלקי הפלסטיק. בעזרת חומרים אלה, יחד עם מכונה לניקוי ריפודים המזריקה מים חמים בשילוב שואב, ניתן להחזיר לרכב את מראה נעוריו.
האם נכונה השמועה כי מכונות שטיפה שורטות את הרכב?
מכונות השטיפה מפעילות לחץ נמוך שאינו פוגע ברכב או באביזרים מקוריים המותקנים עליו, אולם יש לקחת בחשבון כי הרכב נוסע בכביש, חונה בחניונים וחשוף לפגיעות בפגושים, במראות ובפסי קישוט. פגיעות אלה מחלישות את החלק הפגוע במידה שונה בהתאם לעוצמת הפגיעה. חלק זה של הרכב שהוחלש על-ידי הפגיעה, גם אם נראה שלם, עלול להתפרק במכונה ולכן יש ליידע את מפעיל מכונת השטיפה כדי שיחזק בסרט דביק את החלק הפגוע או שיעצור את המברשת שעלולה לפגוע בחלק החלש.