אבל אל תצפו להצבת רף חדש בכל הנוגע למספרים (כוחות סוס, מהירות מירבית, תאוצה וכו'), במקלארן מדברים על "יצירת מכונית-העל הטובה ביותר." נקודה. זה יתבטא ביכולת על הכביש, ביצועים על מסלול, תגובות והכי חשוב – הנאה לנהג. זה יתבצע בעזרת המון טכנולוגיה מתקדמת, סיבי-פחמן, עיצוב ייחודי (ואווירודינמי) וכמובן גם מנוע מרכזי עוצמתי שפרטיו יוצגו רק בהמשך, ובינתיים מקלארן מבטיחה שיהיה לו יחס כוחות סוס למשקל של יותר מ-600 כ"ס לטון. זאת במטרה לספק מכונית מרוץ אמיתית (וממש טובה) לרוכשים העשירים, שיוכלו לקחת אותה לסביבתה הטבעית שעל המסלול, ואחר כך לנהוג הביתה בנוחיות. בקיצור, גם יפה וגם אופה, ומהר.
מקלארן P1 הוצגה בתערוכת פריז האחרונה כמכונית קונספט וניסוי עיצובי (והנדסי). היצרנית הבריטית מציגה למעשה את הטכנולוגיה המתקדמת בה היא השתמשה על מנת ליצור עיצוב מושך ואווירודינמיות מירבית – עם כוח הצמדה של 600 ק"ג ומקדם גרר של 0.34 Cd. לכל חור, חריץ וקמט יש ייעוד – הזרמת האוויר בצורה היעילה ביותר על מנת לייצר כוח הצמדה ולקרר את רכיבי המכונית השונים.