1. סוזוקי סוויפט ספורט
אהבנו את סוזוקי סוויפט במבחני הדרכים, היא גם נבחרה על-ידנו כסופרמיני המומלצת למי שמחפש מכונית עירונית מהמזרח. חיכינו הרבה זמן עד שהדגם הידני שלה יגיע והשנה זה גם קרה. במחיר של 77,000 שקלים, היא קצת יקרה מחברותיה לקבוצה, אך תקבלו חבילה טובה מהנה לנהיגה וגם חסכונית. בחישוב מול המחירים בחו"ל, סוזוקי סוויפט ספורט צריכה לעלות בארץ קצת מעל 90,000 שקלים, והיא עוד יותר מהנה לנהיגה, ויותר חזקה.

אז אחרי שיבואנית יונדאי הביאה לנו את הוולוסטר, המשאלה שלנו לשנה הבאה היא שזו תלך צעד נוסף קדימה, ותייבא לארץ גם את הג'נסיס קופה. היא נראית מצוין, יש לה מנוע V6 בנפח 3.8 ליטר המפיק 348 כ"ס והביקורת בחו"ל גם מלמדת אותנו שהיא גם מתנהגת טוב ומהנה לנהיגה. בחישובים לא מדויקים, אך פסימיים, הדגם הזה צריך לעלות בארץ כ-360,000 שקלים, לא שווה לכל כיס, אך עדיין שווה.

תעצרו רגע ותראו כמה הן יפות, הן מקבילות במחיריהן בארצות הברית למחירי המשפחתיות הגדולות. תדמיינו רגע (או שתמשיכו עם המציאות...) שאתם מנהלים בחברת היי-טק, והאופציות מחברת הליסינג הן פורד מונדיאו, טויוטה קאמרי ואחת מהשלישייה המוזכרת. חכו רגע עם הטלפון שמודיע שזוגתכם לא יכולה לאסוף את הילדים מהגן, בינתיים זה רק חלום.

רכב הפנאי החדש של דאצ'יה מבוסס על רנו קליאו, אך מציע יכולת שטח מסוימת, גם מעבר לשבילים בגרסת ה-4x4. הוא לא מפנק או מפואר, אך הוא מרווח לנוסעים ונראה כמו ג'יפ. באנגליה הוא זול יותר מקליאו הכי בסיסית, אך הוא מגיע רק עם תיבת הילוכים ידנית, מה שמרחיק אותו עוד קצת מייבוא לארץ.

הולדן, הזרוע האוסטרלית של GM, מייצרת כיום בעיקר דגמי שברולט, אך יש כמה שהיינו שמחים אם הם היו מגיעים גם לכאן. למה? שימו לב לנתונים: הולדן קומודור: מנוע 6.0 ליטר V8 בנזין המפיק 353 כ"ס ב-5,600 סל"ד ו-52.752.7 קג"מ ב-4,400 סל"ד. או הולדן יוט, טנדר נמוך עם שתי מקומות ישיבה ואותו מנוע.
אלה הן שתי המכוניות, אולי היחידות בעולם, שנמכרות כמו האמריקניות של פעם. מנוע גדול, עם הרבה מומנט, חוסר התחשבות בזיהום האוויר ועוד פחות בצריכת הדלק. בקיצור, כל מה שלמדו אותנו לשנוא, אך לפחות חלקנו עדיין אוהבים.
