פולקסווגן גולף
שם מלא: פולקסווגן גולף
אחיות לפלטפורמה: אודי A3, אודי Q3, פולקסווגן קאדי, פולקסווגן חיפושית, פולקסווגן שירוקו, סקודה אוקטביה, סקודה יטי, סיאט אלתאה
מתחרות עיקריות: פורד פוקוס, אופל אסטרה, סקודה אוקטביה, יונדאי i30, קיה סיד, סיטרואן C4, פיג'ו 308, טויוטה אוריס, רנו מגאן, הונדה סיוויק, מאזדה 3, פיאט בראבו
כדאי לדעת עליה: לאורך כל שנותיה של
פולקסווגן גולף היא הייתה נקודת הייחוס של איכות חומרים ונסיעה, ודור זה לא שונה. הדור הנוכחי וה-6 של הגולף הציג גם הפעם שיפור בתא הנוסעים ובאיכות הנסיעה. היצע המנועים הוא רחב וכעת לקראת סוף חיי הדגם, כולו מודגש טורבו – החל מהגרסה הבסיסית עם מנוע בנפח 1.2 עד ל-GTI עם נפח של 2.0 ליטר. תיבת ההילוכים בכל המקרים, פרט לידניות, היא כפולת מצמדים, ששילובה לחלק מהמנועים מעט פחות מוצלח ויוצר רעידות במעבר בין הילוכים נמוכים ופעולה לא רהוטה. רמות האבזור הן טובות, אך יקרות, כך שחובבי האבזור יצטרכו להוסיף כסף רב מעבר למחיר הבסיס.
בתערוכת הרכב שתיערך בסוף החודש בפריז, תוצג הגולף החדשה (דור 7), כך שמי שמחפש לקנות גולף כרגע, יתכן ועדיף שיחכה לדגם החדש שצפוי להיות בארץ כבר לקראת סוף השנה.
כל מה שטוב: איכות תא הנוסעים, ביצועים, מישהו אמר GTI?
כל מה שרע: שילוב תיבת ההילוכים, מחיר. דגם חדש יוצג בקרוב.
מה מקבלים: משפחתית איכותית וטובה.
גרסה מומלצת: 1.2 ליטר TSI הבסיסית, או ה-GTI הספורטיבית.