
הבשורה הפנימית
פתיחת הדלת מראה שבניגוד למכוניות ה-DS שפגשנו עד היום, ה-DS5 מתקנת את בעיות העבר ומצליחה ליצור תחושה יוקרתית בתא הנוסעים. היא כבר לא זהה לאחיות העממיות כמו ה-3 וה-4. הדבר הראשון שלוכד את העין הם המושבים הנאים, גוון העור המזמין והקונסולה המאוד רחבה והמעוצבת שביניהם. עם שפע המתגים הנאים שנפרשים גם על פני תקרת הרכב נוצרת תחושה אחרת, אינטימית מחד וחללית מאידך. כאן בדיוק משתלב חיפוי גג הזכוכית שמפוצל לשלוש (אחד מעל לנהג, אחד מעל הנוסע שמלפנים ואחד מעל לנוסעים מאחור) שמייצר אף הוא אווירה לא מוכרת שמזכירה אולי גרסה מודרנית למטוס קרב של פעם. גם התצוגה העילית (הפשוטה יחסית) תורמת משהו וכך גם בורר ההילוכים הנאה. עם זאת חלק גדול מהמיתוג שעל התקרה מאוד מבלבל ולוקח זמן רב להתמצא בתפעולו. גם מד הסל"ד אינו הכי קריא וביום קשה לזהות את חיווי מתגי מערכת האקלים שבמרכז. ובכלל המתגים של מערכת השמע והאקלים אינו מרגיש איכותי במיוחד.
גם אם איכות החלקים אינה אחידה (למשל מרכז סביבת הנהג בה גם אין סגירה נפרדת לפתחי האוורור המרוחקים מדי), בסך-הכל האווירה הייחודית שמציאה ה-DS5 מראה את הכיוון אליו סיטרואן צריכה ללכת במשפחה הזו.

בתנועה
מנוע ה-1.6 ליטר שפותח עם ב.מ.וו, מייצר כאן בעזרת מגדש טורבו 156 כ"ס ומומנט של 24.5 קג"מ כבר ב-1,400 סל"ד. הוא משודך לתיבת 6 ההילוכים המוכרת והמאוד יעילה של פיג'ו-סיטרואן וביחד חטיבת הכוח הזו מייצרת תחושה נעימה ולא מאומצת כשגם תחת עומס הצליל שמתפתח אינו מפריע. גם אם ה-DS5 אינה מרגישה ממש מהירה היא יעילה ומספקת את הסחורה כמו שרומזים נתוני הביצועים (202 קמ"ש מירביים וזינוק ל-100 ב-9.7 שניות). חבל רק שפעולת התיבה אינה תמיד רהוטה (בייחוד בעיר).
מידותיה ומשקלה הגדולים של ה-5 מקבלים ביטוי על הכביש המפותל. בניגוד לאחיותיה הקטנות, היא פחות חווייתית לנהיגה ומרגישה כבדה יותר. להגה שטח מת גדול יחסית והוא מרגיש מנותק. יחד עם הבלמים חסרים הפרוגרסיביות, כבר ברור שה-5 אינה מחבבת סגנון אגרסיבי. סגנון מדויק ונינוח יותר יגלה אפשרות לקצב נאה ואז המכונית תגיב טוב יותר להעברות משקל ותתפעל פחות את בקרת היציבות.

מסכמים
סיטרואן DS5 אינה מכונית מושלמת אבל היא בפירוש מיוחדת. פגמים בולטים כמו נוחות הנסיעה אמנם מרגיזים וגם הנדסת האנוש יכולה הייתה להיות טובה יותר אבל המראה והאווירה רומזים שבסיטרואן מבינים את הכיוון העתידי. עם מחיר התחלתי של 200,000 שקלים (217,000 שקלים לגרסת ה'ספורט שיק' שנבחנה) היא אינה זולה אבל היא מהווה אלטרנטיבה מעניינת עבור מי שרוצה לצאת מהשגרה ומחפש משהו שונה ממשפחתית גדולה ומצוידת או מקומפקטית יוקרתית. כמה לקוחות כאלה באמת יש בארץ? יהיה מעניין לראות.