
וזאת רק ההתחלה. במיזם משותף נוסף, שייקרא ספייקר פניקס, תקבל יונגמאן את הזכויות לפלטפורמת פניקס של סאאב. זו הוצגה בשנה שעברה בדמות מכונית קונספט עתידנית עם הנעת כלאיים והייתה אמורה להוות גם את הבסיס לסאאב 9-3 הבאה. הפלטפורמה תשמש את הסינים לייצור קו של מכוניות יוקרה שימוצבו גבוה יותר מדגמיה של סאאב ז"ל. מאחר והתכנונים נמצאים כרגע רק על הנייר, משאירות לעצמן שתי החברות את ההחלטה אם לייצר את המכוניות בסין או באירופה.
ראוי לציין שהפלטפורמה אמנם שייכת במלואה לסאאב, ולספייקר ועכשיו גם ליונגמאן, אך היא מכילה גם טכנולוגיה ורכיבים מועטים של ג'נרל מוטורס, שהתנגדה בעבר נמרצות להעברת טכנולוגיה שלה לידיים סיניות. כנראה שלא בהכל יכולים האמריקנים לשלוט.
ספייקר היא חברה צעירה מהולנד שהתפרסמה בזכות מספר דגמים של מכוניות ספורט אקזוטיות במיוחד. בהחלטה עסקית שכמעט מוטטה אותה היא רכשה את סאאב הגוססת מידי ג'נרל מוטורס המדממת. בינתיים סאאב נסגרה, אבל ספייקר טרם אמרה את המילה האחרונה בעניין, שכן היצרנית ההולנדית הגישה תביעה על סך 3 מיליארד דולר נגד ג'נרל מוטורס בה היא מאשימה את האמריקנים בטרפוד העסקה וחיסול לא חוקי של תחרות. נשאר עוד לראות כיצד תתפתח התביעה, אך נראה שספייקר עושה הכל כדי למנף את עצמה ומי אם לא הסינים הם אלה שקפצו על העגלה לתמיכה כלכלית ושאיבת טכנולוגית.