מידי שבוע נציג לכם שתי דוגמאות למכוניות. האחת – דוגמא למכונית שנותנת תמורה טובה למחיר. השניה – דוגמא למכונית שנותנת תמורה לא מספקת למחיר בו היא מוצעת.
הפעם נציג לכם שתי נציגות מבית פיג'ו, האחת משפחתית קומפקטית והשניה משפחתית גדולה כשלשתיהן אותה יחידת הנעה ומחיר דומה.

מי מול מי: פיג'ו 308 1.6THP אוטומטית Active מול פיג'ו 508 1.6THP אוטומטית Access
קטגוריה: ה-308 שייכת לקטגורית המשפחתיות, ה-508 למשפחתיות גדולות.
מחיר תחרותי לקטגוריה: משפחתיות, 130,000, משפחתיות גדולות, 161,000
מקבלת צל"ש: פיג'ו 508 הוצגה בשנת 2010 והחליפה שתי מכונית: את ה-407 המשפחתית הגדולה וה-607 הסלונית. בפועל המימדים של ה-508 מציבים אותה בקטגורית המשפחתיות הגדולות. עם גידול של 10 ס"מ באורך לעומת ה-407 ועם גידול דומה בבסיס הגלגלים היא שיפרה את מרווח הפנים שהיה אחד מנקודת תורפה של קודמתה. לארץ מגיעה המכונית עם מנוע 1.6 ליטר טורבו (156 כ"ס) ותיבה אוטומטית (חדשה בפיג'ו) עם 6 הילוכים (לעומת ארבעה הילוכים ב-407).
ביחס ל-308 מעניקה ה-508 הרבה יותר. בראש ובראשונה מקבלים "יותר אוטו" בהתייחסות למימדים החיצוניים והפנימיים כמו גם לנפח תא המטען. בנוסף לתא הנוסעים המרווח יותר, הוא גם מרגיש מודרני יותר ביחס ל-308 ומציע רמת אבזור גבוהה לכשעצמה אם כי ה-308 מאובזרת מעט יותר. שתי האחיות לבית פיג'ו מציעות את אותה יחידת כוח טובה וחסכונית, אבל על פי דפי הנתונים של היצרנית, ל-508 הגדולה יותר צריכת דלק עדיפה: 14 ק"מ לליטר בממוצע ב-508 לעומת 13.5 ק"מ לליטר בממוצע ב-308.
רק 5,000 שקלים מפרידים בין המכוניות, תוספת קטנה שתמורתה מקבלים משפחתית גדולה ומודרנית שאינה נופלת מהטובות במשפחתיות הגדולות.
צל
צילום: מנהל
מקבלת טר"ש: ה-308 מבוססת על הפלטפורמה של ה-307 (קודמתה), אבל אין זה אומר שמדובר במשפחתית מיושנת. תא הנוסעים מרווח ומרגיש איכותי מאוד, הביצועים טובים וכך גם נוחות הנסיעה, רמת האבזור גבוהה וגם תא המטען מציע נפח תחרותי לקטגוריה. הבעיה מתחילה בשורה התחתונה, שורת התמורה למחיר. בתמחור של 159,000 שקל ה-308 ממוקמת מול משפחתיות גדולות ורכבי פנאי. השוואה מול פורד פוקוס, בעלת רמת אבזור וביצועים דומה תחשוף הבדל של 30,000 שקל לטובת הפוקוס. מול אופל אסטרה הקצת פחות חזקה ופחות מאובזרת (לפני תוספות שקצת מעלות את המחיר) נמצא הבדל של 35,000 שקל לטובת האסטרה. פיג'ו 308 היא מהמשפחתיות הקומפקטית הטובות בקטגוריה, אבל כשמדובר בגרסה הזו ה-508, טובה ממנה בכל סעיף ומעניקה תמורה עדיפה הרבה יותר.