"הייתה לי בעבר חנות של דגמים לאספנים בירושלים". מספר רוני קוסובסקי האיש שמאחורי פרויקט הייצור של דגם הסוסיתא "מאות דגמי מכוניות עברו בחנות אבל מעולם לא הגיע אלינו דגם של סוסיתא או של משהו ישראלי. מדי פעם אנשים שאלו על זה והתחלתי לפנטז על כך. את החנות נאלצתי לסגור אבל בראש נשאר הרעיון לייצר דגם של סוסיתא".
חלפו שנתיים מהרגע שקוסובסקי החליט להביא את הרעיון לפסים מעשיים ועד להגעת המוצר הסופי. "היה צריך לעבוד על מידות, קנה מידה ושרטוטים. לא היו לנו חומרים רשמיים ולכן חיפשתי רכב אמיתי במצב טוב. הגעתי לבחור בשם אבי גרוסברג שמחזיק סוסיתא "קוביה" משנת 1965. גם לו היה סיפור נחמד כי אחרי שקנה את הרכב הסתבר לו שאביו נהג בסוסיתא הזו בגלגול המקורי שלה – כששניהם עבדו בדואר ישראל".
אחרי שנמצאה הדוגמנית היה צריך למצוא יצרן שיבנה את הדגם. קוסובסקי נבר בגוגל ויצר קשר עם מפעלים בסין. למפעל הנבחר הוא שלח תמונות ומידות לפיהם בוצע שרטוט תלת-מימדי ואחרי כן נשלח לארץ אב-הטיפוס הראשון. "עברנו עליו יחד עם אבי ויורם מקובר מאגודת הסוסיתא ושלחנו אותו אליהם בחזרה עם הריג'קטים".

כמובן שעם הצגת הדגם למכירה הוא עורר לא מעט אמוציות וסיפורים בקרב מי שהכיר את המקור. זה קרה בייחוד בתערוכת אוטומוטור שם נחשף קהל רחב יותר לדגם. גרוסברג מנסה לאסוף את הסיפורים לאתר שלו ובעיקר רוצה למצוא את תמונת הגמל שאכל סוסיתא (אם היא קיימת). הוא מספר על לקוח אחד שקנה מספר דגמים והסב אותם לטנדר פתוח ולגרסה מסחרית סגורה ללא חלונות.
גרוסברג שמשווק את הדגם גם דרך איביי מספר גם על לקוחות מכל העולם. רוכשים הגיעו מארצות-הברית, קנדה, ארגנטינה, ספרד, יפן, טייוואן, קרואטיה ואוסטרליה. וכך הסוסיתא הירושלמית שלו הגיעה להרבה יותר ארצות מאשר המקור, ומגשימה אולי טוב יותר את החלום הציוני לייצא לעולם מכונית ישראלית. אז מה אם היא מיוצרת בסין. הרי ייתכן שזו באמת הנוסחה הטובה לחלום...
גרוסברג עצמו כבר מפנטז על המשך השושלת הישראלית עם הכרמל דוכס בגרסת טנדר והרום כרמל.