יום שני, 9.1.2012
"קדימה ללימה!!!" אני צורח מלוא ריאות כשהרכב הצהוב חולף על פני בכניסה לעיקול מעל CP1 בק"מ ה-65 של הסטייג' היום. רז הימן עונה לי בעאלק צופר המשטרה שלו ואז, בשיא הפניה, יורד על הגז, אחורי הצוללת המעוצבים מחליקים בחינניות החוצה בתוך האבק תחת גלגלים אחוריים מסתחררים ואז תיקון ההיגוי הקל המתבקש מיישר את הרכב וכבר הם שועטים קדימה, קדימה ולמטה, אל עבר אוהלי המרשלים המנצנצים בעמק, מקום בו חוצה הציר את אחד הכבישים הישרים, הארוכים, המובילים אל המקום הזה.

חוץ מזה, אין מה לספר. יום מהיר ומאובק ומוצלח אם כי קשה ברמה הפיזית עבר על כוחותינו, בלי פנצ'רים, למעשה בלי לצאת מהרכב מזינוק ועד סוף. קצת שיחקו בתופסת עם 530, המשאית הצ'כית – זינקו אחריה, עקפו אותה בקילומטרים הראשונים, נעקפו ועקפו שוב. ל-CP3 הגיעו ממש לפניהם ואז כשל ברקסים אצל הצ'כים אילץ אותם להאט ושיחרר את צוות פוינטר-נגב לשייט בנחת אל המקום ה-32 היומי, 33 בכללי – יום משעמם, ככה אנחנו אוהבים.
דקאר:
צילום: טל זהר
היות וציר המירוץ והציר המינהלתי היו היום מקבילים הצלחנו לתפוס את הצוות פעמיים, כמעט שלוש – מעל CP1 כאמור ואז שוב ב-CP3. אם לא היינו מתעכבים שם לצלם עוד כמה תמונות היינו פוגשים אותם גם בסיום. בפועל, גם 150 קמ"ש בכבישים הצ'יליאנים הישרים כסרגל (בדיוק כמו הארגנטינאיים רק מדבריים) לא הספיקו לנו כדי לפצות על העיכוב ולבסוף השגנו אותם במהלך קטע הקישור האחרון – כמה תמונות תוך כדי תנועה, ברכות, איחולים על יום מוצלח ומיץ תפוזים בתחנת הדלק הקרובה ואז גולשים דרך העיר האפורה אל חופי האוקיינוס השקט (מים לים בשמונה ימים) ולאורכם עד למחנה הלילה. מקלחת, תגלחת וארוחת ערב, טיפול שגרתי ברכב (עוד תוצאת לוואי חיובית של יום ללא תקלות) ולשק"ש.
דקאר:
צילום: טל זהר
בינתיים, הקילומטרים מתחילים לתת את אותותיהם בשורות המתחרים. נכון לשעה זו קיבלו רק 104 צוותי מכוניות תוצאות עבור סטייג' 8, היום. צוות 464 ההולנדי למשל כשל. אמנם, אתמול אחר הצהריים הצליח לצאת בכוחותיו האחרונים מארגז החול של קופיאפו, אבל היום בבוקר התברר לו שפיספס נקודת ציון אחת יותר מדי והוא מחוץ למירוץ. מתלווה אלינו בציר המינהלתי ללימה, פולני שנוהג במשאית מס' 551 שנמאס מהעסק; שורה של תקלות בכלי, כולל שתי שרפות שפרצו במנוע, גרמו לו להרים ידיים ולפרוש. איתם גם אופנוע אחד מקהל לקוחותיו של פיטר, מס' 31, שנצפה על משאית המטאטא לפני יומיים כך שבכל יום יש לנו פחות כלים לסקר וכתוצאה מכך יותר זמן ואנרגיות להשקיע בצוות פוינטר-נגב שלנו.
דקאר:
צילום: טל זהר
עד כאן להערב. בתדריך מוקדם יותר הוכנסו כמה שינויים משמעותיים למהלך המירוץ מחר, בין השאר, הפך קטע מהסטייג' הארוך ביותר במירוץ השנה לקטע קישור כך שלמעשה מחר יתקלו המתחרים בשני סטייג'ים נפרדים. יום ראשון בשבוע המירוץ השני הסתיים בהצלחה וצוות פוינטר-נגב נכנס לשק"ש אופטימי מתמיד.
לילה טוב.