דוקאטי 1199 פאניגאלהיופי הוא ללא ספק עניין של טעם, אבל לגבי תוצרים ממונעים מאיטליה כמעט וקיים קונצנזוס – גם בהתייחס לדו-גלגליים שביניהם. דוקאטי האיטלקית חשפה בתערוכת מילאנו הנערכת בימים אלה, את גולת הכותרת החדשה שלה, ה'סופרבייק' החושני המכונה 1199 פאניגאלה (Panigale – רובע בעיר בולוניה בו ממוקם מפעל דוקאטי).
הפסל היפהפה הזה מוצע בשתי גרסאות – "סטנדרטי" ו-S – וטומן בחובו את פסגת הטכנולוגיה הדו-גלגלית המוכרת, הכוללת בין השאר בקרת אחיזה, ABS מכויל למסלול (אופציה בתשלום), מצערת אל-חוטית, מנגנון להעברת הילוכים מהירה (Quick Shift) ועוד. גרסת ה-S המאובזרת ויוקרתית יותר תוצע בשלושה צבעים – אדום, לבן וירוק – הצבעים המסורתיים של דוקאטי ובין היתר תצויד ביכולת לכוון את בולמי הזעזועים באופן חשמלי.
דוקאטי 1199 פאניגאלה מחליף את ה-1198 – המלך הקודם – והלכה למעשה מדובר בכלי חדש לגמרי. ראשית – המספרים: 164 משקל יבש ו-195 כ"ס ממנוע ה-V2 שהם 7 ק"ג פחות ו-25 כ"ס יותר, בהתאמה, וזה משמעותי. נתון המשקל הצנוע, אגב, מהווה שיא בקטגוריה. גם הביצועים – למרות שטרם פורסמו – יעמידו ככל הנראה את ה-1199 החדש בפסגת הקטגוריה, כאשר אפשר לבנות על 300 קמ"ש מרביים והאצה מעמידה ל-100 תוך כ-2.5 שניות.
הכוח הרב בשילוב המשקל הנמוך יכולים להיות יותר מדי בלא מעט מצבים ולכן מוצעות 3 דרגות כוח לבחירה – החל מ-120 כ"ס "בלבד". הצג הדיגיטלי מסונכרן בהתאם למצב הנבחר כאשר בכיול לרכיבת מסלול, למשל, מפנה נתון המהירות את מקומו להצגת זמני ההקפה במסלול. בדוקאטי מבהירים כי הן המנוע, כאמור, והן המרכב/שלדה פותחו כאן מחדש כאשר המנוע ממשיך גם כאן לשמש נושא עומס בכך שהוא חלק אינטגראלי משלדת המונוקוק החדשה המחליפה את מסבך הצינורות המאפיין את דוקאטי. בין היתר נפרד המנוע ב-1199 משיטת הינע גל הזיזים המוכרת של דוקאטי – באמצעות רצועה – לטובת שרשרת. המעבר לשלדה חדשה ומתקדמת כזו היא ככל הנראה הסיבה העיקרית למשקל הכה-נמוך.
כמה כסף? הגרסה הבסיסית תעלה באירופה כ-19,000 יורו. אצלנו? סביר להניח שה-1199 ייובא גם אלינו, אך כנראה במחיר קצת יותר גבוה...