אותם צוותים דתיים עבורם נעשתה המחווה הצדיקו אותה: אדיר צדיק ('אדיר אופנועים') סיים ראשון בקטגוריית אופנועים כללית, תומר וולף – רייזריסט מצטיין נטל את המקום השני בקטגוריית רכבי השטח הקלים, ושגיא בורשטיין את הגביע השני בקטגוריית הטרקטורונים. נמצא שהדתיים חזרו הביתה מרוצים בגלל הגביע, ולאחרים התפנתה שבת. בסך הכל דוקא רעיון לא רע כל כך היום שישי הזה...
נפצח בסטטיסטיקה מינימלית: קטגוריית האופנועים ממשיכה להיות הגדולה והדומיננטית – 34 רוכבים, הטרקטורונים – על גחלת רומצת – שישה רוכבים, רייזרים – 13 צוותים ובהם 19 אנשים, וקטגוריית המכוניות כל כולה על כל מחלקותיה – 13 כלי מתחר.

עד כאן תובנות של כתב, והרי החדשות: יוני לוי על הוסקוורנה 450 מבצע היפוך מרהיב קרוב לפתיחה ופוגם בעצמו קלות. בהמשך מרצד מסך מכשיר הניווט ומחייב הדלקות חוזרות ונשנות. יוני מפספס 'דקירת' נקודות רבות ובייאושו נצמד לוולנברג. וולנברג מג'עג'ע בשל אספקת דלק לקויה ונמצא כי שני הפייבוריטים לא יסיימו את היום בהיכל התהילה אפילו שהם מספיק מושחזים לרכב מהר מאד מאד למרות כל התקלות הללו (2:35 שעות). מי שמסתער על ההובלה רעב נחוש וחסר עכבות הוא ניתאי עוזיאל מקטגוריית הסניורים על HM500 שבסוף היום יוכרז לאופנוען המהיר ביותר במרוץ (2:20 שעות). אם אתם חושבים שכל זה מספיק לו כדי לקטוף את תואר אלוף האלופים של הראלי – אתם טועים: ניר אברמוביץ הטרקטורונאי שהניח לנו ברשלנות לשכוח מקיומו חוזר למגרש לבדוק אם כוחו במותניו והפעם הוא רכוב על ימאהה רפטור 700 סמ"ק כחול והוא גומא את המסלול כל כך מהר וכל כך באטרף שכל חמשת הטרקטורונאים ושלושים ואחד האופנוענים שהוא חולף בדרכו לא מספיקים להבין ולקלוט מהו העב"ם הכחול שחצה להם את שדה הראיה ונעלם באופק. ניר אברמוביץ הוא אלוף האלופים של הראלי כלומר האיש המהיר ביותר בשדה! (2:19 שעות)
המסלול, ברובו שבילים מהירים ופתוחים וטחונים לרמת פודרה כבדה שהעלתה המון אבק לאויר יצא דרומה מצומת פלוגות עקף את באר שבע בקרבת חצרים וחזר צפונה. קטע טכני יותר חיכה למתחרים בנחל באר שבע והאט אותם במעבר צפוף בין האשלים ועל אבני דשדש. מקטע טכני זה בלם את דהירתן החזקה של מכונות הטרופי-טראק וחיסל את המאמץ להשגת תואר אלוף הראלי הכללי, תואר שבהחלט יכול היה להיות מוענק להם בשל האופי המהיר של המסלול והתאמתו למנועים הגדולים.

הגענו לקטגוריית המכוניות שהפעם לקתה בחסר – 13 צוותים בלבד, ומתוכה רק הטרופי-טראק ו-T2 היו תחרותיות. אכזבה גדולה. העניין המסויים היחיד שהתעורר היה שייך לצוות מליגת העבירות לשעבר – ירון כהן ויואב שיטאי – שרכשו מסדנת עידו כהן שלדת טרופי-טראק זהה לשלו ועליה הוסיפו את כל מכללי ההנעה והתנועה כראות עיניהם וכנסיונם הטוב. התוצאה היתה שתי פריגטות זהות שהשתגרו להתמודדות בינאישית מסקרנת בים הלס והסתיימה לאחר שעתיים וארבעים ושבע דקות זהות וביתרון קליל בן 11 שניות בלבד לעידו. את ההפתעה סיפק דוקא הרכב של 'עידן הגז' שלמרות כשל במשאבת מצמד שחייבה את הנהג המוכשר להעביר הילוכים בטיימינג מדוייק ללא הפרדה, עמד להקדים את שני קודמיו בעשר דקות לולא פיספס נקודת ציון אחת ב-250 מטר וחטף על כך קנס בן עשר דקות! אלון שחף וגלעד מהרל לא מצליחים להתקדם הרבה בטרם פרשו.
הג'יפים המשופרים – T2 – מונים ארבעה כלי רכב ורועי שפירא ביתרון גדול על פני כולם כשהוא מסיים ברבע שעה לפני צביקה נפתלי בניווט חזי בצלאל. שני הצוותים חטפו קנס זהה של 10 דקות בגין התעלמות מנקודת ציון כלשהי ולמרות זאת הם מקדימים את אודי פורת (שלישי) ושפרונץ.
בשאר קטגוריות המכוניות נסע רכב אחד בודד ללא תחרות, רק כדי לגמור ולצבור נקודות לאליפות. ה-T1 – גל שחם ללא שי שמעוני וסגל את הימן שמייצאים את הצוללת הצהובה השבוע למרוץ הדקאר בדרום אמריקה, באגים - מתן אליהו לבדו (החליף מנוע מג'וינר לסובארו אך נותר ללא מתמודדים), T2S – אסולין ויעקבובויץ פותחים ולצידם האחים גז אך אלה מתאדים מהר מאד עקב בעיית ניווט, ובקטגוריית ה- RAID פרש בודד בדמותו של עופר ארביב בג'יפ סופה שגם ללא תחרות לא מצליח לסיים בזמן בשביל לזכות בניקוד...