יש תערוכות רכב כמו ז'נבה שמאפשרות לנצל המתנה בין טיסות כדי לערוך ביקור, או כמו פאריז שמהוות תירוץ לתור בעיר, אבל פרנקפורט שונה לחלוטין. אין סיבה טובה להגיע לכאן בתקופת התערוכה אם אינכם מתכוונים להקדיש לה זמן. אמנם ההגעה משדה התעופה קלה אבל כניסה לשעה שעתיים הנה בזבוז של זמן וכסף כי עם יותר מ-1,000 מציגים מ-32 מדינות ו-235,000 מטרים רבועים, פרנקפורט היא תערוכת הרכב הגדולה בעולם ובפער ניכר. השפע אינו דומה לאף תערוכה אחרת, וכך גם גודל התצוגות ועיצובן.
כשמגיעים לפרנקפורט רצוי מייד לעבור לנעלי הליכה נוחות ובגדים קלילים. היא פשוט ענקית ושירות ההסעות שפועל בין 11 הבניינים מסביר עד כמה. אם יש לכם במקרה קורקינט נסו להיכנס עמו. גם עדיף גם להצטייד בחולצה קצרת שרוול כי מערך המיזוג מתקשה מול הזרקורים. ואל תתביישו השתמשו בשירותי ההסעה, לכו בסבלנות על המסועים שממוקמים בקומות שמעל אולמות התצוגה הראשיים ושמרו על הכוח. אתם תצטרכו אותו.
הפגנת כוח ביתית אבל לא רק...
למה היא כל כך גדולה? זה מתחיל בכך שבשנים האחרונות מהווה פרנקפורט זירה למפגני כוח של תעשיית הרכב הגרמנית. באולם החדש של ב.מ.וו יש אפילו כביש עילי בו נוסעות המכוניות המוצגות מעל ראשי הצופים. והמפגנים האלה אומרים שפרנקפורט תמיד מעניינת בייחוד מבחינת הגרמנים עם שפע בכורות כשהשנה למשל ב.מ.וו מציגה בה את הקו החשמלי החדש (סדרה i), מרצדס את סדרה B החדשה, פולקסווגן את האפ!, אופל את הזפירה ואודי את ה-A2 העתידית. בפן הכוחני מגיעות הגרמניות במלא הקיטור: ב.מ.וו M5, מרצדס SLK בגרסת ב-AMG, ואודי S6 ו-S7.
אבל לא רק הגרמנים מגיעים לפרנקפורט עם קלפים חזקים כשהשנה מבחינת ההביט המקומי שלנו נוכל למצוא לא מעט מכוניות חשובות כמו: ה-i30 החדשה של יונדאי, CX-5 וה-3 המחודשת של מאזדה, הפנדה החדשה של פיאט, יאריס של טויוטה בגרסתה האירופאית ועוד הרבה אחרות.
קחו בחשבון שמעבר לשמות הגדולים, ישנם גם יצרניות קטנות ואיזוטריות וחברות שיפורים. יש גם תצוגה היסטורית, הדגמות של נהיגה בטיחותית, או כלי שטח וכמובן גם קרטינג והפעלות לילדים כולל קולנוע. על כל זה ניתן להוסיף גם אזור מכירת דגמים ויריד לפריטי אספנות שנערך ב-17 וב-18 לחודש.
צילום: מנהל
אבל למרות הגודל והמוני המבקרים אתם יכולים לסמוך על הארגון הגרמני. מגרשי חניה עצומים, רכבת התחתית שעוצרת בתוך התערוכה, ושפע מוניות יעזרו לכם להסתדר. עבור הציבור הרחב תיפתח התערוכה ב-17.9 ותסתיים ב-25.9 (בין השעות תשע לשבע) והמחיר שנע בין 13 ל-15 אירו הוא בהחלט משתלם (ילדים עד גיל שבע יכנסו בחינם ויש גם כרטיס לשעות אחר הצהריים שעולה 8 אירו). ההגעה היא בחשמליות 16 או 17, רכבות S3,4,5,6, או רכבת תחתית U4. מלונות יש בשפע ובמשרדי התערוכה יסייעו לכם גם בתחום הזה.
ראיונות בלעדיים עם בכירי התעשיה בעולם:
ב.מ.וו –
נשיא חטיבת M על ה-M5 החדשה והסיבות לנטישת המנוע האטמוספרי לטובת טורבו
סיטרואן –
ראש מחלקת העיצוב מסביר מה אומר ה'טוביק' קונספט, ומספר על תוכניות נוספות
פיאט – "פיאט רוצה להיות יצרנית מכוניות 'פשוטות וגאוניות'". כך אומר
יו"ר פיאט החדש
סיקור וידאו מהתערוכה של צוות אוטו:
סרטון ראשון – מאזדה CX-5, יונדאי i30 ומכונית התצוגה פורד אבוס
סרטון שני – פורשה 911, טויוטה יאריס, צמד החשמליות של ב.מ.וו ופיג'ו 3008 הייבריד4
סרטון שלישי – פולקסווגן חיפושית, פולקסווגן אפ! ורנו טווינגו
תערוכת פרנקפורט 2011 – כל החשיפות והחידושים:
אודי RS5 – עדכון קוסמטי וקביעת רף מהירות חדש
צילום: מנהל
טויוטה יאריס חדשה (גרסה אירופית) – דור שלישי ללמכונית שתגיע לישראל בתחילת 2012
מ מאזדה 3 – עדכונים קוסמטיים למכונית הנמכרת ביותר בישראל מאז 2004
מאזדה CX-5 – התשובה של מאזדה ליונדאי ix35 וניסאן קשקאי
מזראטי קובנג קונספט – רכב השטח הראשון בתולדות מזראטי יגיח לעולם בעוד כשנה
מיני קופה – הגרסה הדו-מושבית של מכונית הרטרו הקטנה
סובארו BRZ – מכונית הספורט של סובארו שפותחה יחד עם טויוטה
צילום: מנהל
פורד אבוס קונספט – מתחרה חדשה לפולקסווגן שירוקו?
פורד E-Bike קונספט – אופנת האופניים החשמליים הגיע גם לפורד
פורשה 911 חדשה – תיבה ידנית עם שבעה הילוכים ומחיר של מ-875,000 שקל (
גלריה)
פיאט פנדה חדשה – גדולה מבעבר, מתקדמת וחסכונית יותר