ביום שלפני תחילת ראלי גרמניה כססו בקבוצת פורד ציפורניים והתפללו לכבישים יבשים. 20% סיכוי לגשם, אמרו התחזיות, ובפורד ידעו שעל אספלט לח או רטוב סבסטיאן לואב הוא פשוט בלתי מנוצח. רק עם אחיזה מקסימלית יש לפיאסטות סיכוי מול ה-DS3 של סיטרואן, ורק כך אולי יצליחו מיקו הירבונן ויארי-מאטי לאטוולה למנוע מלואב לזכות בפעם התשיעית ברציפות בראלי הגרמני.
אבל אל הגשם לא שמע לתחינותיהם, ועל אף שלאטוולה זכה בסטייג' הראשון (והיבש) של הראלי, הסטייג' השני כבר היה בגדר אסון עבור שני נהגי הקבוצה. הגשם ירד לאורך מספר דקות והאספלט התייבש במהרה, אבל אלו היו הדקות הקריטיות – זמני ההזנקה של מובילי הטבלה. הצמיגים הקשים של נהגי פורד התקשו למצוא אחיזה, והתוצאה היא יותר מחצי דקה שאבדה ללואב ואוגייר על צמיגיהם הרכים.
אבל אל הגשם לא שמע לתחינותיהם, ועל אף שלאטוולה זכה בסטייג' הראשון (והיבש) של הראלי, הסטייג' השני כבר היה בגדר אסון עבור שני נהגי הקבוצה. הגשם ירד לאורך מספר דקות והאספלט התייבש במהרה, אבל אלו היו הדקות הקריטיות – זמני ההזנקה של מובילי הטבלה. הצמיגים הקשים של נהגי פורד התקשו למצוא אחיזה, והתוצאה היא יותר מחצי דקה שאבדה ללואב ואוגייר על צמיגיהם הרכים.