פולקסווגן פאסאט הבאה תשב על פלטפורמה חדשה לגמרי – פלטפורמת הנעה קדמית עם מנוע רוחבי – שגרסה מקוצרת שלה תשמש בין היתר גם את הגולף הבאה. פיתוח הפלטפורמה הבאה משותף בחלקו גם לפיתוח פלטפורמת אודי A4 הבאה, אך בזו האחרונה תתבצע הפרדה כבר בשלבי התכנון המוקדמים לקליטת מנוע אורכי. הפלטפורמה החדשה תשמש בהמשך גם שלל דגמים נוספים, בהם הפולו, ג'טה וטיגואן. ייתכן אף שפאסאט גדולה יותר שאמורה הייתה להתבסס על פלטפורמת אודי A6, תעשה שימוש אף היא בפלטפורמה החדשה, ובכך יצטמצם הפער בין הפאסאט לפאטון הגדולה.
עיצוב הדור השמיני יכלול קווים חדים מבעבר, העלאת "קו המותניים" אל מתחת לחלונות ומראה צעיר ודינאמי יותר, כך על-פי דיווחים בתקשורת האירופית. קו הגג יהיה מעוגל יותר, קרוב לצללית ה-CC בת ימינו. בסיס הגלגלים יגדל במעט, בכדי להציע מרווח עדיף ליושבים מאחור. גם תא המטען צפוי לצמוח במידותיו.
ויש גם מידע אודות היצע המנועים – כפי שחושף המגזין הגרמני "אוטו מוטור אנד ספורט": 1.4 ליטר טורבו עם 130 או 150 כ"ס, 1.8 ליטר טורבו עם 180 כ"ס, ו-2.0 ליטר טורבו עם 210 או 250 כ"ס. היצע הדיזל יכלול יחידת 1.6 ליטר עם 105 כ"ס, 2.0 ליטר עם 143 או 177, ומנוע 2.0 ליטר טווין-טורבו עם 204 כ"ס. בהמשך ייתכנו גם גרסאות כלאיים נטענות משקע החשמל עם טווח נסיעה חשמלי של בין 20 ל-60 ק"מ.