סטייג' 2 העביר את מושכות ההובלה לחברו לקבוצה של לאטוולה, מיקו הירבונן, אך הוא איבד אותה לאלוף העולם לואב כבר בסטייג' 4, משם נלחמו השניים עד שתקר בצמיג אצל הירבונן, שנבע מהחלקה מוגזמת אל מחוץ לשביל, איבד לו כ-50 שניות ואיפשר ללואב מעט מרחב נשימה. אוגייר האט אל המקום הרביעי בסוף היום הראשון בכדי להתמקם טוב יותר בסדר הזינוק ביום השני, ולמנוע מצב בו שתי ה-DS3 של סיטרואן מנקות את השבילים מראש החבורה. הוא פתח את היום השני 55 שניות מאחור, מיד אחרי הירבונן וכ-20 שניות מאחורי סולברג. בסוף היום המאמץ השתלם כשהוא עוקף את סולברג ועולה למקום השני, מאחורי הירבונן שהצליח לצמצם את הפער מלואב לפחות מ-30 שניות.
ביום השלישי לא מצליח הירבונן לתפוס את לואב, אך אוגייר פוגע בסלע עם הגלגל ושובר מתלה, מה שמוריד אותו אל המקום הרביעי. פטר סולברג לוחץ בכל הכוח ומתקרב להירבונן, אך בפאואר-סטייג' המסיים הוא נכנע לו וסיים שלישי בלבד, כשאוגייר רביעי.
וכעת להתחלות חדשות: מיני החלה באיטליה את מסעה ב-WRC, עם הנהגים דני סורדו וקריס מיק.
מיק פרש עקב תאונה כבר ביום הראשון, אך עד אותו הרגע הציג קצב משכנע עמוק לתוך הנקודות. סורדו נהנה מראלי חסר מאורעות מיוחדים, וסיים במקום השישי והמכובד. בתוך כך, הודיעה חברת פולקסווגן על כניסה למרוצי ה-WRC החל משנת 2013, עם הפולו בתור מתחרה לפיאסטה, ל-DS3 ולמיני.
דירוג ראלי איטליה:
1. סבסטיאן לואב (סיטרואן)– 3:45:40.9 (26 נק')
2. מיקו הירבונן (פורד) – +11.2 (21 נק')
3. פטר סולברג (קבוצת פטר סולברג) –23.8+ (15 נק')
4. סבסטיאן אוגייר (סיטרואן) – 1:31.5+ (12 נק')
5. מאדס אוסטברג (סטובארט-פורד) – +2:42.6 (10 נק')
6. דני סורדו (מיני) – 3:27.6+ (8 נק')
דירוג נהגים אחרי 5 מרוצים:
1. סבסטיאן לואב (סיטרואן)– 100 נק'
2. מיקו הירבונן (פורד)– 93 נק'
3. סבסטיאן אוגייר (סיטרואן) – 81 נק'
4. יארי-מאטי לאטוולה (פורד) – 68 נק'
5. פטר סולברג (סיטרואן פרטית) – 46 נק'
6. מאדס אוסטברג (סטובארט-פורד)– 38 נק'
7. מתיו וילסון (סטובארט-פורד) – 24 נק'
8. קימי רייקונן (אייס 1) – 18 נק'
דירוג קבוצות אחרי 5 מרוצים:
1. סיטרואן – 167 נק'
2. פורד – 150 נק'
3. סטובארט-פורד – 61 נק'
4. פטר סולברג – 37 נק'
5. אייס 1 – 26 נק'
6. מונצ'י-פורד – 24 נק'