הונדה CR-Z
בניגוד לרוב ההיצע ההיברידי הקיים היום בעולם, בייחוד בתחום העממי, הונדה מנסה להראות שיש לטכנולוגיה הירוקה גם צד מפולפל – עם מרכב קופה ייחודי (שעושה הומאז' ל-CRX הנפלאה משנות ה-80) ועיצוב פנימי מודרני. על צד קיום היומרות הספורטיביות אחראי מנוע בנזין בנפח 1.5 ליטרים המנפק הספק משולב של 124 כ"ס במשותף עם המנוע החשמלי (ומשודך באופן לא-שגרתי ברכב היברידי לתיבה ידנית 6 הילוכים). ההבטחה היא טווח של 20 ק"מ לליטר בשיוט – יחד עם ביצועים ספורטיביים כשנחה הרוח על הנהג.
לצורך כך עומדת לרשות הנהג אפשרות בחירה בשלושה תמהילים של ניהול מערכות הנהיגה (נורמלי, חסכוני וספורטיבי), אשר משפיעים על מהירות התגובה של דוושת התאוצה, מהירות ההיגוי, רגישות דוושת הבלם וההנעה ההיברידית.
בנהיגה ה-CR-Z בהחלט מרגישה ספורטיבית, עם הגה חד ומהיר, גיר מצוין והתנהגות כביש מהנה. באופן קצת אירוני, מי שפוגע מעט בחוויית הנהיגה הוא דווקא המנוע, שמציע ביצועים לא-מלהיבים ואופי לא מספיק ספורטיבי – אבל זו בפירוש מכונית כיפית שמראה לכל הספקנים שהיברידי זו לא מילה גסה.

ניצן רז: מבחינתי הונדה CR-Z היא המכוניות הראויה ביותר לתואר בין כל חמש הפינליסטיות, ולו בגלל שהיא היחידה מביניהן שמביאה בשורה וחדשנות אמיתית – שילוב של היברידי וספורטיבי. יש בה אומנם כמה פינות גסות שדורשות ליטוש, אבל את מה שהיא אמורה לעשות היא מבצעת היטב – להיות מהנה לנהיגה מבלי לעורר את חמתם של מחבקי העצים. וחוץ מזה, יש לי פינה חמה בלב למכוניות עם זנב שמח...