סאאב 9-3 אי-פאואר. בדרך לרכב חשמלי
סאאב מעריכה שעד שנת 2015 יימכרו חצי מיליון מכוניות חשמליות מדי שנה. כדי לא להישאר מחוץ לפלח שצפוי להיות הכי מדובר בתעשיית הרכב בשנים הקרובות, השוודים הודיעו על פיתוח רכב חשמלי משלהם. שלב ראשון בדרך לכך יגיע בתערוכת פריז, בדמות אב טיפוס של רכב חשמלי, על בסיס ה-9-3 קומבי הוותיקה – מכונית שתוכננה בסוף שנות ה-90, בימים בהם תעשיית הרכב לא חלמה אפילו על רכב חשמלי סדרתי.

ה-9-3 אי-פאואר (ePower) תשמש את סאאב כדי לבחון את הטכנולוגיה החשמלית, אך הדגם הסדרתי שצפוי בעוד שנתיים לפחות, יהיה רכב חשמלי ייעודי בעל עיצוב יחודי. סאאב תייצר 70 יחידות של ה-9-3 אי-פאואר, כולן יימסרו לציי רכב בתוכנית חכירה (ליסינג), לתקופה של כשנתיים החל בראשית שנה הבאה. את המידע שייאסף מנהיגה בתנאי אמת, תאסוף סאאב לצרכי פיתוח של החשמלית הייעודית.


ל-9-3 אי-פאואר מנוע חשמלי שמספק 184 כ"ס, בסיוע מצברי ליתיום-יון עם קיבולת של 35.5 קילו-וואט שעה. המצברים ממוקמים בעיקר במקום מיכל הדלק ומערכת הפליטה. נתון המיאוץ מעמידה ל-100 קמ"ש דומה לזה של מנועי בעירה פנימית עם הספק דומה, ועומד על 8.5 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש. המהירות המרבית מוגבלת ל-150 קמ"ש, לשיפור טווח הנסיעה – שלדברי סאאב יעמוד על כ-200 ק"מ בין טעינות. וכשהמצברים התרוקנו? טעינה תארוך בין שלוש לשש שעות, תלוי במצב הטעינה ובגובה המתח החשמלי אליו מחוברת המכונית.

ויש גם מנועי דיזל חדשים
מלבד האי-פאואר, סאאב תציג בתערוכת פריז (2-17 באוקטובר) גם מנועי טורבו-דיזל חדשים, בנפח 2.0 ליטר. ב-9-3 הם יספקו 130, 160 או 180 כ"ס (לעומת 120, 150 ו-180 כ"ס במנוע ה-1.9 ליטר היוצא), ואילו ב-9-5 יספק מנוע ה-2.0 ליטר 190 כ"ס.