פיג'ו 308: עכשיו בגרסת GTI
פיג'ו משחזרת את המסורת ומציגה גרסת GTI קרבית ל-308את ה-206 החיננית החליפה ה-207 התפוחה ואת ה-306 הנפלאה החליפה ה-307 הבורגנית שזכתה לגרסה חמימה רק בערוב ימיה. פיג'ו 308 המשיכה את מגמת ההתברגנות והעלייה במשקל והציפיות בקרב חובבי הרכב הלכו ופחתו.
דווקא לאחרונה הפתיעה פיג'ו שהציגה את ה-RCZ המעוצבת שמבוססת על ה-308 והראתה שבפיג'ו לא שכחו את הניחוח הספורטיבי אם כי העדיפה לעטוף אותו במראה מעוצב ואופנתי. כעת חושפים בפיג'ו את הגרסה החמה ל-308 שחוזרת להשתמש בשלוש האותיות הקדושות GTI (ה-307 החמה השתמשה באותיות RC).
ה-308 GTI עושה שימוש במנוע ה-1.6 טורבו המוכר של פיג'ו וב.מ.וו שהופיע בגרסתו החזקה ב-RCZ. המנוע בעל מגדש טורבו טווין סקרול, הזרקה ישירה ותזמון שסתומים משתנה מספק 200 כ"ס הזמינים בין 5,500 ל-6,800 סל"ד ומומנט של 28 קג"מ בין 1,700 ל-4,500 סל"ד. ה-308 GTI תוצע רק עם תיבת הילוכים ידנית בעלת 6 מהירויות מה שיביא אותה ל-100 קמ"ש בתוך 7.7 שניות. לשם השוואה הגולף GTI שחזקה יותר ב-11 כ"ס עושה זאת ב-6.9 שניות.
עוד בחבילה של ה-308 GTI מרכב מונמך בס"מ, מתלים מוקשחים ומראה קרבי יותר בזכות פגושים קרביים, יותר, ספויילר צנוע על הדלת האחורית, תגי GTI וחישוקי 18' עם צמיגי 225/40 שמשלימים את החבילה שמגיעה, אגב, רק במרכב 5 דלתות.
מוקדם עוד לקבוע האם ה-308 GTI תחזיר עטרה ליושנה אבל אפשר לקוות כך, במיוחד כאשר בפיג'ו טורחים לציין שבקרת היציבות ניתנת לניתוק מלא.
ה-308 GTI תצא לשוק באירופאי כבר בחודש הבא כשמחירה יעמוד על כ-27 אלף יורו.