טויוטה: עכשיו צרות גם בפריוס
בלי כל קשר לסוגיית דוושת הגז – אבל בתזמון גרוע מבחינת טויוטה – התעוררה בעית בלימה בפריוס הנוכחיתהבעיה באה לידי ביטוי בתחושה שהבלמים אינם עוצרים, בתנאים מסוימים – כשהכביש חלק או משובש, מצבים בהם מערכת ה-ABS נכנסת לפעולה. שורש הבעיה הוא בשילוב הלא-פשוט בין מערכת הבלימה הרנגרטיבית של הטויוטה לבין מערכת ה-ABS. בטויוטה פריוס, כמו בכל מכונית היברידית, חלק מאנרגיית הבלימה משמש לטעינת המצברים והמשמעות היא שפעולת הטעינה מהווה חלק מהבלימה. בעיית תוכנה גורמת להשהייה מסוימת בפעולת הבלימה כאשר ה-ABS נכנס לפעולה, ויוצרת תחושה רגעית כאילו המכונית אינה עוצרת. לא נעים. המשך לחיצה על הדוושה יביא לעצירת המכונית, ללא ספק – אבל שוב, מדובר בבעיה בטיחותית והרשויות בארה"ב וביפן שוקלות לדרוש מטויוטה להוציא קריאת תיקון למכונית. מקורות ברשת טוענים כי טויוטה למעשה כבר החליטה על ביצוע קריאת תיקון כזו. בשלב זה, יש לציין, לא צצו בעיות כלשהן בשוק האירופי – אבל אם תצא קריאת תיקון סביר להניח שהיא תיושם לכל המכוניות בשוק העולמי. בכל זאת מדובר במערכת הבטיחותית החשובה ביותר במכונית.
הענין הוא שגם כאן, ככל הנראה, שגתה טויוטה בטיפול לקוי בבעיה. דיווחים על בעיות בלימה בדור החדש של הפריוס – שיצא לשוק ב-2009 – החלו להופיע כבר ביולי; בשלב מסוים טויוטה עדכנה את תוכנת השליטה על מערכת הבלימה במכוניות חדשות היורדות מפס הייצור, אך לא עדכנה את הלקוחות הקיימים ולא נקטה בצעדים לתיקון הליקוי במכוניות שכבר נעו על הכבישים.