אבזור
גרסת הלקצ'ורי הנבחנת כאן כוללת בין היתר מפתח חכם, פנסי קסנון, סונטו בברטר, חשוקי גלגל "18, ריפודי עור על כל שבעת המושבים, מערכת מולטימדיה הכוללת הכל ומנוהלת במסך מגע, מושבים מחושמלים, מזגן מפוצל עם פיקוד לשורה השלישית, בקרת שיוט, מצלמת רוורס משולבת במראה הפנימית ועוד. הכל מקורי למעט תוכנת הניווט המקומית.
לא מתיחת הפנים ותוספת האיבזור הם הסיבה להימצאותה כאן, אלא יחידת הנעה משופרת הכוללת מנוע טורבו-דיזל חדש ותיבת הילוכים חדשה בת שישה יחסי העברה. עם מערכת הזרקה משופרת, טורבו בגיאומטריה משתנה וניהול מתקדם, מפיקה יונדאי מדיזל 4 ציל' בנפח 2.2 ל', 197 כ"ס ו-45 קג"מ, בתחום יעיל שמתחיל מ-1,800 סל"ד ועד לשיא ההספק ב-3,800.
נוחות
חייבים לציין לשבח את המיתוג שעל גלגל ההגה; לכפתורציה הזו יש טקסטורה שונה לכל מתג ולא עובר זמן רב עד שאינך צריך עוד להציץ כדי לראות על איזה מתג ללחוץ כדי להגביר את הווליום במערכת או להוריד מהירות בבקרת השיוט – חכם ופשוט ליישום. משקל ההגה טוב אבל מדרגה ווירטואלית ביציאה מהמרכז מעצבנת קצת. קוטר הסיבוב קטן ושימושי מאוד ובסופו של דבר ההגה יותר מסביר. המושבים נוחים ומרווחים למדי עם הטרוניה הרגילה לגבי תמיכה ברגליים והעכוז. אפילו השורה השניה מרווחת ותספק נוסעים בוגרים ואילו השלישית לילדים בלבד. סף ההטענה מיישר קו עם שפת הפגוש וכששורת המושבים השלישית מקופלת לתוך הרצפה מתקבל תא מטען עתיר נפח בעל אוזני עגינה ושקעי מתח.
ביצועים/התנהגות
הסנטה-פה מהירה. היא הפתיעה עוד בתחילת הנסיעה בעיר עם תגובת מצערת חדה והשהייה מינימאלית, והתאוצה כשל מכונית פרימיום אנרגטית. איכות הנסיעה עדיין על הצד הקשה של הסקאלה ורמת הבידוד מפני כביש משובש לא ממש ברמה של הטובות שבסגמנט. מהמורות ממש רעות אף יחשפו ציקצוקים לא נחמדים.
התאוצות חדות מכל מצב ומהירות. קל מאוד למצוא עצמך מהיר מדי ביחס לתנועה ומהיר מספיק למשוך תשומת לב. תיבת ההילוכים מבית יונדאי (וזה לא דבר פעוט בעולם הרכב), מתפקדת מצוין עם העברות חלקות, חלוקת יחסי העברה נכונה והגנה קנאית על המנוע שלא יעלה מעל לסל"ד המועיל שלו. בכביש המהיר ובמהירות שיוט אירופאית, חשה יונדאי סנטה-פה בבית ואפשר ללטף ולמזמז את מערכת המולטימדיה בנחת.
בטיחות
אחיזת הכביש טובה מאוד, גלגל ההגה מעט דק – הייתי מוסיף עוד שני מילימטרים לעוביו כדי לחזק את תחושת החיבור למכונית. הבלמים חזקים אך הנשיכה הראשונית לא מאוד איתנה. בנוסף, תמצאו בקרת יציבות – מעט אגרסיבית – ובקרת משיכה – מועילה מאד בשטח, והנעה כפולה שהופכת לקדמית בלבד מעל 50 קמ"ש. זה סידור נהדר כדי לצאת מהמקום בתנאים חלקים ובוודאי בזינוקים בעליה, בהם כל הגלגלים מניעים. תגובת המערכת אינה מיידית (אלא אם לחצתם מתג) אך זריזה מספיק כדי לעשות את העבודה ביעילות. מניין כריות האוויר כולל שש בסך הכל כששתיים מהן הן ווילונות.
צריכת דלק
למנוע תפוקה מרשימה מאוד לצד צריכת דלק קמצנית ממש של 13 ק"מ/ל' מחוץ לעיר וכ-10 ק"מ/ל' בתוכה, וזה מבלי לוותר במאומה בתחום הביצועים או על מקדם ה"מגניבות" של רכב פנאי.
סיכום