ואם חשבתם שמחיר החניה מגולם במחירו היקר של הכרטיס למוזיאון, טעות בידכם – מחיר הכניסה למוזיאון הוא כזה שמזמין אנשים להיכנס ולא דוחק אותם לחשוב פעמיים או שלוש אם הביקור יהיה או לא יהיה שווה את הכסף ואם כדאי או לא כדאי להביא גם את הזאטוטים. כמה? 4 יורו בלבד לתקופת ההשקה, כאשר ילדים ונוער עד גיל 14 נכנסים חינם (בליווי מבוגרים). בקרוב המחיר אמור לעלות ל-8 יורו – וזה עדיין מחיר שווה לכל כיס שבהחלט מצדיק את ההשקעה.
במוזיאון תמצאו עשרות גרסאות של דגמי 356. פתוחות, סגורות, מכוניות מירוץ מנצחות ועוד. ביניהן מוצבות עשרות רבות של מכוניות מרוץ מקטגוריות ופורמולות שונות, מכוניות שגרפו עבור פורשה מאות תארים שונים.
1963 הייתה שנה מאוד מיוחדת עבור פורשה. בשנה זו התגלגל לבוץ הטרקטור האחרון מיצורה (לא לצחוק, 120,000 כאלו יוצרו) והוצגה ה-911 הראשונה. האמת שהיא הוצגה בכלל בתור 901, אולם אנשי פיג'ו טענו לבלעדיות על מספרים בני שלוש ספרות עם אפס באמצע, ופורשה "חטפה" את המספר 911 – שהפך לאייקון. המוזיאון מקדיש אזור מיוחד להתפתחות ה-911 כשהוא מציב דגם אחר דגם, שנה אחר שנה של המכונית שרק השתבחה עם השנים. אחרי שחלפנו על פניהן של יותר 911 מאשר מאזדות בחניון של חברת היי-טק ישראלית, הגיע גם תורה של הבוקסטר וממשיכתה הקיימן, שגם להן מוקדש במוזיאון מקום (צנוע), לצד דגמים משניים מהעבר – 914, 924, 928 ועוד – ושלל ורסיות מיוחדות ומכוניות קונספט שונות ומשונות. אגב, בסוף הדרך ממש, בקומה העליונה, מוצג גם קאיין אחד בודד וחף ממבקרים - ללמדכם איזו חשיבות היסטורית נותנים בחברה לרכב הפנאי הכעור שהיה ליצרן הרווח הגדול ביותר שלה.
זהו מוזיאון בו מעט מכוניות נוסעים, הרבה מכוניות מרוץ מדהימות, ותצוגות של פריצות הדרך הטכנולוגיות של החברה. ליד כל מוצג יש שילוט באנגלית ובגרמנית (לא, אין עדיין בעברית) המסביר לכל צופה בדיוק מה הוא רואה. אבל יש כאן משהו שהוא גדול יותר מסך מוצגיו. יש במוזיאון איזו אווירה מיוחדת, אווירה המשרה נינוחות גם על מבקריו הרבים. כאמור, ביקרנו שם ביום א' אחר הצהריים, יום של משפחות וילדים. ולמרות זאת ועל אף הפיתוי הנורא – לא ראיתי מקרה אחד בו מבוגר או ילד נכנסו לתוך אחת ממכוניות המרוץ האגדתיות, פתחו דלת של 911 היסטורית או נגעו במוצג שאסור לגעת בו. מוזר איך מוצגים כאלו יכולים לעמוד כה קרוב לקהל מבלי שעשרות שומרים יאלצו להדוף קהל שלוח רסן ושולח ידיים... אוי, כמה שאנחנו רחוקים משם. אוי, כמה שחסרה לי כאן בארץ קצת תרבות מוטורית כזו.