48 מ"מ, כוונון מלא) ומתלה מונושוק (שוב WP, כוונון מלא) בצד השני. על העיצוב, כהרגלי, לא ארחיב את הדיבור. תמונה אחת שווה יותר מאלף מילים. נראה קרבי, נכון? קצר, צר, מזוות וגבוה. כל הסיפור הזה יושב על צמיגים עם מידות ספורטיביות, נבלם על ידי שני דיסקים מלפנים (320 מ"מ) וקאליפרים ארבע בוכנתיים של 'ברמבו', ונכנס להחלקות צד מלבבות בעזרת דיסק 240 מ"מ אחורי (עם קאליפר של ברמבו גם כאן). לא רק בבלמים השקיעו. מכל פינה בולטים הרכיבים האיכותיים: האלומיניום המכורסם והפלדה השזורה.
יחד עם תנוחת הישיבה הקרבית-אך-לא-קיצונית (רגליים מכופפות, כידון רחב וגבוה במידה) בכלל מתקבלת כאן הרגשה בריונית. מוצקה. הבולמים קשיחים, מציגים ספיגה טובה וישתפרו ככל שיעלה העומס. הבלמים אדירים, לא פחות – חזקים, ליניאריים, מלאי רגש (האחורי קצת פחות).
אתה מהר מאוד מוצא עצמך נכנס לרוח הקרב שלו, מחבק אותו עם הברכיים, מקמר את הגב ושואל את העולם: "על מה אתה מסתכל, פרחח?". כל קרב רמזורים כזה נגמר כשהסופר דיוק מנצח עם גלגל מונף אל על. קשה להתחרות בתחושות החיבור ובמנטאליות הכל-יכול שהוא משרה על הרוכב. פקק? שטויות, מאחורינו. מדרכה? תן דאבל-קלאץ' קטן וזנק מעליה עם גלגל אחד. פנייה ימנית חלקלקה? החלקות על הבלם ועל הגז. אור אדום? הזדמנות מצוינת לראות אם אפשר לעלות לסטופי ב-80 קמ"ש, כמו טום קרוז בסצינה המופרכת ההיא מ'משימה בלתי אפשרית'.
יער ירוק, זוגות ומשפחות מטיילים. אוויר הרים צלול כיין וכאלה. "העיקר זה הרומנטיקה" שר גידי גוב. וטעה. כי כרגע העיקר זה החיבור בין האספלט לצמיג, והמצב לא נראה מזהיר. לצערי הק.ט.מ צויד בצמידי 'דנלופ' D207 לא עדכניים, רחוקים שנות אור מצמיג ספורטיבי מודרני. לאופנוע כזה מגיעים צמיגים טובים יותר, ועל הכביש ההוא בין היערות והעליות והעצים והאוהבים נתגלעו כמה בעיות – חלקן באשמת הרכב הגומי. אבל אני מקדים, כהרגלי, את המאוחר.
נחזור להתחלה, אם כך. כבר ביציאה מהעיר, משיכות הילוכים קצרות (הוא מרגיש ממש כמו מוטוקרוס על סטרואידים מהבחינה הזו) מביאות אותך למחוזות ה-200 קמ"ש – ואחרי כמה שניות להורדת מהירות מתחייבת. יחסי העברה קצרים ומחסור במיגון רוח (גם זה האופציונאלי בו צויד אופנוע המבחן לא באמת היה יעיל) הם לא מתכון לשיוט ארוך ומהיר. הסופר-דיוק עושה יד אחת עם המשטרה בקטע הזה ומעודד אותך לנסוע במהירויות שפויות, גם אם זה על גלגל אחד.
התגובות של המנוע הזה לא מפסיקות להיות חדות מאוד. כל הזמן. עושה רושם שכל נגיעה בידית מימין תקפיץ אותך קדימה. תרתי משמע. צרף את התכונה הזו לנתוני הגיאומטריה של השלדה הזו ותבין למה מותקן משכך היגוי על אופנוע המבחן. זהו פריט חיוני מעין כמוהו באופנוע הזה היות והפרונט הקליל עושה הכול, ולכל כיוון חוץ מזה הנטוע ומשרה הביטחון. הדיבידנד מתקבל בכניסה הקלה והליניארית לפניה. גילוח מהירות קל, פקודת היגוי והאופנוע צולל לתוך הפניה. אין שום בעיית מרווח הטיה והשלדה הקשיחה רחוקה מלייצר עיוותים האהובים כל כך על בוחני רכב – גם כש-140 ק"ג נמצאים באוכף. לא משנה כמה עמוק תבלום וכמה גסה תהיה פקודת ההיגוי בכניסה לפנייה, הסופר-דיוק לא מתנדנד ולא מתרשם. בתוך הפניה הוא יציב ומשרה ביטחון ואז, בשלב ה"לפתוח גז ולצאת החוצה", מתחילים הפרונט הקליל והצמיגים הפושרים להעסיק את מחשבותיך על כבישים חלקים וצפופים ההרגשה היא שאתה יכול להחליט ברגע אם להחליק את האחורי או לצאת עם הקדמי מונף באוויר. או שניהם יחד (לעזאזל, הייתי רוצה לרכב עליו עם צמיגים שלא מחליקים לדעת בכל הטיה ורבע. תירוץ טוב למבחן חוזר...).
אופנועים זה דבר רציני. אבל יש כאלו שמורחים לך חיוך מגוחך על הפנים ופוערים את עינייך כמסומם. יש אופנועים נוחים מהסופר-דיוק בעיר ויש אופנועים מהירים ממנו בקו ישר. ישנם ספקי אדרנלין זולים ממנו וכלים חזקים בהרבה, אבל כל אלו שאני מכיר כופים עלייך שימושיות מאוד מוגבלת בעיר ואף אחד מהם לא תומך, משדל ומבין את הצד הפסיכוטי כמו הק.ט.מ. אבל יותר מזה, אף אחד מהם לא הצליח להוציא ממעמקי תודעת הרוכב שלי את כל הסטיות הדו גלגליות. את הרוע. את הטירוף. בטח שלא בכזו קלות והתמסרות. קוקוריקו אמיתי.