השם פיאסטה מוכר בארץ היטב, ובשנים מסוימות הוא אף היה שגור בפי-כל כשם
גנרי למכונית קטנה, כמעט כמו ש"טרנזיט" הפך שם נרדף לוואן מסחרי. זהו אחד
השמות הוותיקים ביותר לדגם-ממשיך בשוק הישראלי, והוא החל את המורשת
המקומית שלו בדור הראשון אשר נחת כאן בשלהי שנות ה-70. אולם כמו ששם מותג
רב שנים יכול לגרום להצלחתו של דגם (ראו ערך: קורולה), במקרים מסוימים הוא
אף עשוי להביא לכישלונו. זו בדיוק הייתה התחושה כאשר ייבוא הדור החמישי של
הפורד פיאסטה הופסק לפני מספר שנים מפאת חוסר עניין לציבור. נכון, הפיאסטה ההיא
סבלה מתיבה רובוטית לא אהודה שפגעה קשות באטרקטיביות, אבל נראה היה שגם
השם הוותיק איבד מקסמו והקנה לה תדמית עממית ופשוטה מדי – ממש כמו זו של
הפיאסטות מפעם.
ב'דלק מוטורס', ככל הנראה, לא ממש מוטרדים מזה, ובניגוד ליבואנים אחרים
שהחליפו שמות ותיקים לצורך שדרוג תדמית (סובארו, למשל, עם האימפרזה
והלגאסי שהפכו בארץ ל-B3 ו-B4), הם נשארו עם "פיאסטה" גם בדור השישי של
הסופרמיני מבית פורד. אולי הפעם, למרות השם הדומה, יהיה זה סיפור שונה –
אחרי הכל, זו הפעם הראשונה מזה שנים שהיא מציעה עיצוב מודרני ויוצא דופן,
תיבה אוטומטית אמיתית וחבילה תחרותית בשוק הקטנות הצפוף שלנו.