גם בדור החדש שומרת אודי על נאמנות לשלדת האלומיניום וטוענת שהפעם היא קלה בכ-40% משלדה מקבילה העשויה פלדה. חידושים פורצי דרך אין ב-A8 החדשה אבל באודי דאגו להעמיס עליה את מיטב הטכנולוגיה העדכנית. זה מתחיל בתיבת הטיפטרוניק החדשה בעלת שמונת ההילוכים (נתון שראינו לראשונה בלקסוס LS ומאוחר יותר גם בסדרה 5 החדשה של ב.מ.וו) וממשיך בהגה אקטיבי, במערכת לבחירת מצבי נהיגה השולטת בנוסף לתיבת ההילוכים וההגה גם במתלי האוויר האדפטיביים.
ה-A8 נחשפת עם מנוע בנזין אחד ושני מנועי דיזל. מנוע הבנזין הוא V8 עם הזרקה ישירה בנפח 4.2 ליטר שמספק 372 כ"ס ו-45.4 קג"מ ב-3,500 סל"ד שמספיקים ל-5.7 שניות מ-0 ל-100 ו-250 קמ"ש מרביים, מוגבלים אלקטרונית.
מנוע הדיזל הבכיר נשמע כפנינה אמיתית; גם הוא V8, בנפח 4.2 ליטר שבסיוע צמד מגדשי טורבו מספק 350 כ"ס ומניב מומנט של 81.6 (!) קג"מ הזמינים בין 1,750 ל-2,750 סל"ד. עם מנוע זה מזנקת ה-A8 ל-100 קמ"ש ב-5.5 שניות בדרך לאותם 250 קמ"ש מרביים מוגבלים. גולת הכותרת במנוע זה היא פליטה של רק 199 גרם CO2 לק"מ והבטחה לצריכת דלק ממוצעת של כ-13 ק"מ לליטר.
אל צמד מנועי ה-V8 מצטרף מנוע טורבו דיזל V6 בנפח 3 ליטר המספק 250 כ"ס ו-56 קג"מ (6.6 שניות מ-0 ל-100, 174 גרם CO2 לק"מ, ו-15 ק"מ לליטר) כשבעתיד יוצע גם טורבו דיזל V6 עם 204 כ"ס. נתוני צריכת הדלק המרשימים מושגים בין היתר בזכות מערכת אגירת האנרגיה הקינטית מהבלימה ומערכת דימום מנוע בעמידה.