בראבוס, משפרי מרצדס הנודעים, אוהבים את הסמארט. יצירתם האחרונה סביב לנושא נקראת Ultimate R וההסבר לסדנת הכושר אותה העבירו את הגמדה לבית קונצרן דיימלר היא "טיפול בסעיף הביצועים הלוקה בחסר" של הסמארט. המנוע זוכה כאן לתוספת הספק משמעותית המעמידה את מספר הסוסים על 112 – לא רע בהשוואה לסמארט-בראבוס היוצאת שהציעה 98 כוח-סוס. סמארט סטנדרטית מציעה בין 61 ל-84 כוח-סוס מאותו מנוע 3-צילינדרי בנפח ליטר. גם הביצועים של גרסת-העל של סמארט תפחו בהתאם עם נתון מהירות מרבית של 170 (במקום 155) קמ"ש והאצה מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 9.5 שניות – שיפור של כחצי שנייה לעומת הסמארט-בראבוס הקודמת. המהירות המרבית, אגב, מוגבלת מחשב; תיאורטית ניתן היה להשיג מהירויות גבוהות יותר אך גם אנשי בראבוס חושבים שיהיה זה חסר אחריות אם לא מפחיד לעבור מהירות זו עם הגמדה העירונית...

אבל, הטיפול במנוע לא מסכם את מלוא המטמורפוזה שעברה הסמארט-בראבוס Ultimate R. הבולמים הוחלפו בנוקשים, ספורטיביים וקצרים יותר וכתוצאה מכך המרכב נמוך ב-30 מ"מ מבמקור. באגף הקוסמטיקה התווספו חלקי קרבון רבים, הן מבפנים והן מבחוץ, והמרכב נצבע באפור מיוחד. מערכת הפליטה הוחלפה באחת מתוצרת בראבוס וצמד לועות המפלטים הבולט מאחור מוסיף לפוזה הקרבית. החישוקים השחורים נעולים גומי קרבי בחתך נמוך וצמד המושבים הסטנדרטיים הוחלף כאן בצמד מושבי ספורט עוטפים המצופים אלקנטרה איכותית – סממנים שבהחלט אינם מאפיינים מכונית שתכליתה היא חיסכון, קומפקטיות ועלויות נמוכות...

האבזור הסטנדרטי כאן בהחלט עשיר ביחס לכל סמארט אחרת, וכולל בין היתר בקרת אקלים, הגה ספורטיבי ומערכת ניווט. בראבוס טרם חשפו מחירים. הבראבוס Ultimate R תוצע הן כ"קופה" (גג קשיח) והן כקבריולה, כמו בתמונות כאן.


האם החשמל יחזיר את סמארט לארץ?
החל מנובמבר: סמארט חשמלית