"לא זכרתי אותו כל-כך מרעיש" חשבתי לעצמי בזמן שאני משחיל את ההאנטר בספיראלה הארוכה במעלה החניון של מיצובישי. "זה בטח החלל הסגור" השבתי במחשבתי שכן זכרתי את ההאנטר כשקט והנעים שבחבורה. הכביש ממשיך ואני יוצא מהעיר בכביש מספר 1, בדרך ל-6 ולקטע הצפוני החדש שלו שמחבר בין וואדי ערה לוואדי מילק, קטע אשר מאד סיקרן אותי. מערכת בקרת האקלים נלחמת ביעילות, אך בקול, בחום המטורף שמחוץ לחלונות אשר מגע בהם מיד מותיר סימני צריבה על גב כף היד. אני מאד אוהב את המערכות החכמות האלו אשר מבקשות רק שתציב את הטמפ' הנוחה לך ואת השאר הן תעשנה בעצמן.
מבט מסביב מגלה תא נהג שלא השתנה כלל. אותו עיצוב גלי וזורם, לוח מחוונים תכול ועשיר מידע, מערכת שמע מקורית (ללא BT...) מעליה מחשב-דרך המציג ממוצעי מהירות, צריכת דלק וטווח לתידלוק כמו גם את כיוונון מערכת השמע והטמפ' החיצונית. גרסת הדקאר שהגיעה לניסוי מצוידת עם טרנספר סופר-סלקט המצוין של מיצובישי, המציע דיפ' מרכזי נעיל ו-LOW ביחס של 1:1.93. זה לא מאוד קצר אך שימושי מספיק. עוד תגלו בקרת יציבות/משיכה שניתן לנטרלה עד 40 קמ"ש, חלון אחורי חשמלי, הגה "ספורטיבי" כסוי עור ומעוטר (כמו ידית ההילוכים והטרנספר) עם תפרים תכולים מקסימים. לא תמצאו כאן גג שמש, ריפודי עור או הזחת מושבים חשמלית. ובכל זאת התחושה היא שההאנטר מצויד היטב.
החלק הראשון של הניסוי כלל את ההדמיה הבסיסית שאני קורא לה "סגירת שיבר". הפרופיל כולל משקל קל, נהיגת כביש, ונסיעה בשבילי-שדות עד לאותו שיבר שצריך לסגור אי-שם בעמק יזרעאל. אולי זה הפלאח המתוסכל שבי...
ובאמת שלא זכרתי אותו מרעיש כל-כך, במהירות הנהוגה בכביש 6, מתייצב מד הסל"ד על 3000 סיבובים, וקולות הדחיסה והעבודה של המנוע הזה חודרים היטב לתא. אחרי כמה דקות של שיוט בקצב אחיד כבר תוכלו לזהות מתי משתלב מדחס המזגן לפי השינוי בטון המנוע ומתי ממיר המומנט משתחרר ונותן למנוע לטפס מעט בסל"ד. "התפנקת" רשמתי פתק מנטאלי "התרגלת יותר מדי ללקסוסים של העולם...".
המעבר של מיצובישי למנגנון היגוי על בסיס מסרק, נתן המון כדי לשפר את דיוק ההיגוי ואת הממשק העדין שבין הנהג לרכבו. אולם החיסרון של מערכת כזו ברכב שאמור לחיות גם בשטח הוא יציאה קלה ממרכוז. וגם הפעם – כבעבר – ניכרו סימני הקילומטרים בשטח על כלי ההדגמות שעבר בקושי 6000 ק"מ, כיציאה ממרכוז – אך ללא הנקישות שחווינו בהאנטרים בעבר.
באור ראשון יצאתי דרומה. הפעם עם מטען מלא של ציוד וכוח אדם. רכות הנסיעה של היום הקודם התחלפה במחסור רציני בריסון. לפחות רמת הדציבלים לא התחלפה והמיסוך מנע ממני לשמוע את דברי ההבל של שני הצלמים במושב האחורי. פערי הריסון בין החרטום הרך לירכתיים קשים-יותר, מחזקים עוד יותר את תחושת הנדנוד וגם אם יש נטייה להתרגל לזה, גובה הנדנוד המתמיד עושה את שלו בצורת עייפות.
למרות נהיגה מאוד מודעת, לא הצלחתי לשפר את ממוצע צריכת הדלק אשר התייצב אחרי מאות רבות של קילומטרים על 8.0 ק"מ/ל'. נסיעת שטח, או גרירה/העמסה של מטען בוודאי שירעו עוד יותר את צריכת הדלק (הראליארט הציב בעבר ממוצע של 7.5 ק"מ לכל ליטר סולר).
צוות א' ירד במושב עידן ופנה למשימתו עמוק בינות לחווארים, בעוד שצוות ב' אשר כולל את עבדכם ואת פז בר הצלם, ירד מהשחור לשטח. כאן בנחל שיזף המקסים באה לידי ביטוי זמינות הכוח העדיפה של המנוע המחודש. היכן שגרסת ראליארט דרשה סל"ד גבוה ורגל גסה, מסתדר המנוע החדש עם מינון מצערת בינוני, כדי להתגבר על הגרר הגבוה של מצע החול-חצץ שבערוץ הנמוך. חשוב לזכור לנתק את בקרת היציבות שמשתגעת בשטח ולא מאפשרת לגלגלים להסתחרר כנדרש. העברת הכוח המעולה שמציע הסופר-סלקט לא נותנת לך להיות לא מוכן כשהשטח מחליט להפתיע. וגם אם לתיבת ההילוכים יש רק ארבעה יחסי העברה, גמישות המנוע החדש מכפרת על זה היטב.
בקטעים טכניים נהניתי לפגוש שוב את כושר התמרון הטוב של ההאנטר, מהלך המתלה הגדול בקבוצתו עם הצלבה שמגיעה אחרי 48 ס"מ וכמובן בקרת משיכה יעילה שגורמת לך להיראות כאילו אתה נהג שטח מדופלם. טענות על התחממות ודומיה הופרכו כשמד הטמפ' החיצוני הראה 42 מעלות בערוץ הנחל שההתקדמות בו דרשה מאמץ מתמשך.