תערוכת פרנקפורט הקרובה תכלול כבכל תערוכה שפע של דגמי קונספט ודגמים
אקזוטיים כמו ה
פורשה 911 GT3 RS או סתם מכוניות נחשקות כמו ה
בנטלי מולזאן, אבל כמובן שיש מקום גם למכוניות עממיות
ואפורות יותר כמו גם לרכבים מסחריים. פולקסווגן תנצל את הבמה בפרנקפורט
להצגת הטרנספורטר המחודש שנחשף בימים אלו. מבחוץ שינויי העיצוב מינוריים למדי ונוגעים בעיקר בפנסים ובגופי תאורה עדכניים מלפנים ושבכה שונה. גם תא הנוסעים עבר עדכונים קלילים ובלתי מורגשים. אך עיקר החידושים הם מתחת למכסה המנוע כאשר משפחת הטרנספורטר המורחבת (שכוללת גם את הקארוול, מולטיואן ואת הקליפורניה) מקבל סדרת מנועי TDI חדשה שעומדת בתקן יורו 5.
המנוע הראשון, בנפח 2.0 ליטר עם הזרקת מסילה משותפת, מציע בגרסתו הבסיסית 84 כ"ס כבעבר אך מוסיף עוד 2 קג"מ למומנט ובסך הכל 22.4 קג"מ שמושגים כבר ב-1,250 סל"ד.
מעליו נמצא את הגרסה בעלת 102 כ"ס ו-25.5 קג"מ (מאותו הנפח) אך אלו מושגים כעת ב-1,500 סל"ד, 500 סל"ד פחות מאשר במנוע ה-1.9 היוצא.
גם מנוע ה-2.5 ליטר פרש לגמלאות ואת מקום גרסת ה-130 כ"ס תופס אותו מנוע 2.0 חדש עם מגדש טורבו בעל גיאומטריה משתנה המספק 140 כ"ס ו-34.7 קג"מ. הגרסה הבכירה של המנוע מתהדרת בצמד מגדשים והספק של 180 כ"ס ו-40.8 קג"מ.
בנוסף לתיבות הידניות תהיה אופציה גם לתיבת ה-DSG כפולת המצמדים עם 7 הילוכים. עוד בחידושים מערכת סיוע לזינוק בעליה כסטנדרט והדור הרביעי של מערכת ההאלדקס עבור מי שיבחר בגרסאות ההנעה הכפולה של הטרנספורטר.
בפולקסווגן טוענים שפליטת ה-CO2 ירדה בממוצע ב-10% בכל הדגמים ואף צריכת הדלק השתפרה משמעותית. בגרסת ה-102 כ"ס עם תיבת הילוכים ידנית, למשל, טוענים בפולקסווגן לצריכת דלק של 13.9 ק"מ לליטר ופליטת 190 גרם לק"מ של CO2 (שזה לא רחוק מנתוני פליטה של משפחתית גדולה ממוצעת).