גם בתחום הכוח האבולוציה שולטת ומאזדה לא ניצלה את ההזדמנות לשינוי מהותי יותר. ל-3 החדשה גרסה מעודכנת לחטיבת הכוח שהכרנו בדגם היוצא. מנוע ה-1.6 עבר שינויים טכניים (סעפת יניקה חדשה, שינוי מערך ההזרקה ועוד) לטובת הניקיון והתוצאה היא הפסד של 2 כ"ס ו-0.1 קג"מ. מאידך המכונית החדשה קלה במעט (7 ק"ג) למרות גדילתה. למרות זאת מציינים במאזדה ירידה משמעותית בנתוני ההאצה למאה מ-12.4 ש' ל-13.1 ש'.
אני ניגש עם חשש מסוים להתנעה וללחיצה הראשונה על המצערת, שמראה שאין מקום לדאגה. ייתכן שה-3 החדשה מעט איטית יותר אבל היא לא מרגישה כך. מאזדה הצליחו לשמור על הרושם הנמרץ של יחידת הכוח שמגובה כעת בתחושה יותר עמוקה ואיכותית. המצערת הרבה יותר מדויקת מבעבר ומגיבה באופן הרבה יותר הדרגתי ומדוד, ופעולת המנוע הרבה יותר מעודנת, אם בעמידה ואם בנסיעה. מאזדה הצליחו לשמור על טון ספורטיבי אבל לבודד את הרעשים הפחות נעימים. וזה בולט אפילו יותר אחרי סיבוב לא קצר בערבו של יום עם הדגם היוצא. גם פעולת התיבה, שנותרה עם ארבעה הילוכים בלבד, מעודנת וחלקה משמעותית מבעבר. המנוע המחודש נושם קצת פחות טוב כשהוא מתקרב לקו האדום אבל זה בהחלט לא מחיר כבד. התחושה הנמרצת של ה-3 מתכהה משהו אחרי שעוברים את אזור ה-120 קמ"ש אבל זה באמת פחות רלוונטי לארץ. על הרקע הזה מפתיע לגלות שדווקא גרסת ה-2.0 ליטר מרגישה פחות נמרצת מבעבר.
היות וה-3 החדשה נשענת על קודמתה ברור שמערך המתלים נותר זהה, אך גם כאן ממשיך תהליך האבולוציה. הדבר הבולט הוא הפעולה המעודנת, הרהוטה והמגובשת יותר של מערך המתלים. זה תורם לנוחות אך גם לתחושה העקבית, הבטוחה והצפויה יותר בהתנהגות ולריסון תנודות המרכב על כביש גלי. מאזדה אמנם עברה להגה כוח חשמלי בגרסת ה-1.6, אך זה דווקא קיבל פעולה מדויקת מבעבר ומשקל נכון יותר. המחיר-ירידה מסוימת בתקשור – בהחלט שווה את זה.