באשר לאופטרה אותה מחליפה הקרוז, היא תמשיך להיות משווקת בשנתיים הקרובות במחירים תחרותיים מה שיעזור לבדל אותה מהקרוז ולצמצם את התחרות בין השתיים.
נחיתת הקרוז היא האירוע העיקרי והחשוב של של שברולט בשנת 2009 שצפויה להיות שנת ההתעצמות המותג בישראל. בתחילת השנה נחת הטראוורס – רכב השטח הרך של שברולט – ובהמשך השנה צפויה להגיע גם הקאמארו החדשה. ב-UMI תולים תקוות גדולות בקרוז ומכוונים איתה לראשות הקטגוריה, לא פחות. בניגוד לעבר, ניראה שלקרוז יש את הכלים הנכונים לעשות זאת, אך בל נשכח שמתחרותיה אינן נחות על זרי הדפנה; הדור החדש של הגולף נחת בישראל, טויוטה קורולה זכתה לאחרונה לתיבת אוטומטית חדשה (שתימכר במקביל לגרסה בעלת התיבה הרובוטית) ואילו במסגרת מתיחת הפנים זכתה סיטרואן C4 לשילוב מגדש טורבו. דברים אלה רלוונטיים בעיקר לדגמים שמחוץ לקבוצה 2 לשווי שימוש, קרי גרסאות ה-1.6 ליטר המאובזרות של הקרוז כמו גם גרסת ה-1.8 ליטר. עבור גרסת ה-1.6 ליסינג ממתינה כבר מעבר לפינה – מאי-יוני השנה – מאזדה3 החדשה. כך שחייה של הקרוז אינם צפויים להיות קלים.