התערוכה הבינלאומית של ז'נבה נחשבת לאחת המובילות ביבשת הישנה, יחד עם תערוכת פרנקפורט ופריז ולא בכדי. כ-350 חברות ומציגים – בינהן יצרניות רכב, סדנאות שיפורים ויצרניות אביזרים – יציגו השנה קרוב ל-1,500 מוצגים שונים בשטח שיתפרס על כ-80 אלף מטר מרובע. חשוב לציין שהתערוכה תפסה מעמד זה למרות העובדה שאין לשוויץ תעשיית רכב ממשית, למרות קיומן של סדנאות עצמאיות דוגמת הסדנא של פרנק סבארו (שחגג 35 שנות ייצור שנה שעברה בתערוכה) של רינספיד,  וובר ( עם מכונית העל שלו) ועוד. העובדה שהמדינה מודעת מאד לאיכות הסביבה, עשירה למדי ומהווה מקלט פיננסי לעשירי אירופה (והמזרח התיכון) רק מעצימה את המשיכה ליצרני המכוניות היוקרה מחד וליצרני המכוניות הירוקות מאידך.

לפי המארגנים, התערוכה השנה, ה-79 במספר, תחולק לתשעה סגמנטים שונים: כלי רכב בעלי יותר מ-3 גלגלים (לדבריהם 85 בכורות עולמיות), כלי רכב חשמליים או בעלי הנעה אלטרנטיבית (22 מציגים שונים), רכבי קונספט, מכוניות משופרות, יצרני אביזרים ותוספות לרכב, יצרני חלפים, סדנאות, נותני שירותים וייעוץ.
 
בשנה שעברה חזינו בשלושה מותגים או יצרנים אשר חדרו לראשונה לאירופה. אינפינטי, מותג היוקרה של ניסן, היצרנית הסינית BYD וחברת Think מנורווגיה. השנה לא תהיינה חדשות מרעישות כאלו ולמרות זאת ולמרות המצב הכלכלי, צופים מארגני התערוכה כי את אולמות התצוגה ייפקדו מעל ל-800 אלף מבקרים. אנחנו נעדכן אתכם בכל עת.
אגב, מארגני התערוכה יחד עם פיז'ו עורכים הגרלה בקרב באי התערוכה אשר הפרס הראשון לעונה על שתי שאלות קלות הנו פיז'ו 308SW. מעוניינים להשתתף? הגיעו לתערוכה.
 
שעות וימי פתיחה
בין ה-5 ל-15 במרץ.
שעות הפתיחה בימים שני עד שישי: 10:00 עד 20:00.
שעות הפתיחה בימי שבת וראשון: 9:00 עד 19:00.
 
מחירים
מבוגרים: 14 פרנק שוויצרי.
ילדים עד גיל 6 ופנסיונרים:  8 פרנק שוויצרי.
קבוצות מעל 20 ועד 100 איש: 9 פרנק שוויצרי לאדם.
ניתן לרכוש כרטיסים באופן מקוון .
 
אופן הגעה
ממרכז העיר שירותי התחבורה הציבורית של ז'נבה (TPG) זמינים לרשותכם. הקווים המגיעים למרכז הירידים (מתחם התערוכה) הם: 5, 10, 15, 23 ו-28.
לנוהגים בעצמם מהכביש המהיר A1 – הכביש מגיע סמוך לאתר. יש לעקוב אחרי השילוט המוביל ל-Palais des Expositions, GENEVA PALEXPO.
תחנת הרכבת של נמל התעופה ז'נבה, נמצאת במרחק הליכה קצרה מאולמות התערוכה.
 
חניה
במתחם התערוכה יופעלו מספר חניונים P-49, P-48, IMPLÉNIA וחניון P – ZSCHOKKE. שירותי הסעות יסייעו לחונים רחוק להגיע אל מתחם התערכוה במשך כל שעות הפתיחה. מתחם חניה לנכים נמצא בחניון 11-P התת קרקעי. למידע נוסף, טל: 1111 761 22 41+
 
 
 
וידאו:
מאחורי הקלעים – ערב פתיחת התערוכה
אופל אמפרה – החשמלית של אופל בדרך?
הונדה אינסייט – חשיפה אירופאית של ההיברידית המסקרנת
לקסוס RX – היברידית חדשה וחזקה
דני פרומצ'נקו מקבל רושם ראשוני ממאזדה 3 החדשה
מרצדס E קופה – דור חדש ושם חדש ל-CLK
ניסאן 370Z – עיצוב אבולוציוני וממדים קומפקטיים
ניסאן קיוב – דני פרומצ'נקו על הקוביה המגניבה של ניסאן
מבט ראשון על סובארו לגאסי הבאה
סוזוקי אלטו – 20 ק"מ לליקר, ואוטומטית...
תרגיל ביחסי ציבור: חשיפת דגמי פולקסוואגן החדשים
היפהפיות של פיאט 500 – דני פרומצ'נקו מתרשם מהקו העיצובי החדש של בנות פיאט!
מפגש ראשון עם שברולט קרוז, הנשק המיועד של UMI מול המאזדה 3 ושות'
 
 
ראיונות:
וולטר דה סילבה, ראש אגף עיצוב בקבוצת פולקסווגן
ראש פרויקט מאזדה3 מספר על המכונית החדשה
ראש שברולט אירופה מדבר על התפתחות המותג, על הספארק ומחליפת האוויאו
ראיון עם מעצב יונדאי על מראה הטוסון הבא
האחראי על עיצוב מכוניות רולס-רוייס מספר על לידת הבייבי רולס
ראש מחלקת העיצוב של אסטון מרטין מסביר על מכונית התצוגה החדשה, לגונדה
ראש מחלקת העיצוב של ב.מ.וו על דרכה של מיני ועל הגראן טוריסמו
מעצב פורד אירופה – במבט לעתיד וגם על הפוקוס הבאה
יושב ראש אודי על איך הופכים את המותג למוביל בתחום היוקרה
 
א     אדאג לייט קאר – חשמלית מ... בזלת
       אודי A4 אולרוד קוואטרו – משפחת הסטיישנים דמוי השטח מתרחבת
       אודי TT RS – ה-TT החמה ביותר
       אופל אמפרה קונספט – גרסת אופל לשברולט וולט?
       אינפיניטי אסנס קונספט – היברידית אקזוטית
       אלפא רומיאו מיטו GTA קונספט – קטנה וסקסית עם 240 כ"ס
       אלפא רומיאו 159 – מתיחת פנים קלליה ומנוע טורבו מסקרן
       אסטון מרטין וואנטאג' V12 – לפסגת ההיצע
       אסטון מרטין 1-77 – הקיצונית והאקסקלוסיבית ביותר
       אסטון מרטין DBS Volante – ספינת הדגל של אסטון זוכה לגרסת קבריולה
       אסטון מרטין לגונדה – קונספט ראשון הנושא את השם ההיסטורי
ב    ב.מ.וו 5 GT קונספט – קופה-סדאן יוקרתית
      בנטלי קונטיננטל סופרספורט – הבנטלי החזקה אי-פעם
 
ג    ג'וג'ארו פרייזר נאש שם מפואר מן העבר חוזר בעטיפה היברידית
 
ד    דאצ'יה דאסטר קונספט קרוסאובר קומפקטי
 
ו     וולוו S80 – עדכונים קוסמטיים וצמד מנועי טורבו דיזל חדשים

ז    זאגאטו פראנה Z-One – עיצוב איטלקי וייצור דרום-אפריקאי

 
ט   טאטא נאנו – 5,000 יורו והיא שלך
      טויוטה וורסו – קורולה עם מקום לשבעה
 
י    יונדאי ix-onic – הטוסון הבא?
 
ל   למבורגיני מורצ'ילגו LP 670-4SV – פחות קילוגרמים, יותר סוסים ויותר ביצועים
 
מ  מאזדה3 i-stop וגרסת MPS – ה-3 החדשה בפרשנות חסכונית וספורטיבית
    ראיון בלעדי עם ראש פרוייקט המאזדה3 החדשה
    מזארטי גרנד טוריסמו S אוטומטית – הגרסה לעצלנים...  
    מיצובישי קליר-טק – מערכת עצור-וסע לראשונה במכונית סדרתית של מיצובישי
    מיצובישי i-MiEV - החשמלית של מיצובישי לאירופה
    מרצדס E-קופה – דור חדש ושם חדש למרצדס CLK
 
נ   ניסאן קאזאנה קונספט – רמז לקרוסאובר חדש
 
ס  סיטרואן DS Inside קונספט – זהות חדשה ליצרנית
 
 
     ספייקר איילרון – גרסת הייצור
     סקודה פאביה סקאוט – כאילו שטח
     סקודה יטי – רכב הפנאי הראשון של סקודה
 
פ  פולקסווגן טוארג היבריד קונספט – צעדים ראשונים בתחום ההיברידי
    פולקסווגן פולו חדשה – דור חמישי לסופרמיני של פולקסווגן
    פורד איאוזיס מקס קונספט מיניוואן קומפקטי עם קריצה לפוקס הבאה
    פיאט 500C – גג רך מתקפל לאייקון המוטרי
    פרארי 599 HGTE וגם פרארי 599XX – צעצועי מסלול
    פורנסרי RR99 – סופר SUV
 
ק  קוניגסאג קואנט קונספט – לימוזינת-על חדשה
 
ר  רולס-רויס פאנטום – מתיחת פנים למכונית שבפיסגה
    רולס-רויס 200EX קונספט – בייבי רולס
    רינספיד iChange– מכונית תצוגה שמתאימה את עצמה למספר הנוסעים
    רנו קליאו – מתיחת פנים וגרסת GT חדשה
    רנו מגאן ספורט – 250 כוח-סוס להמונים...
    רנו סניק/גראנד סניק – דור שלישי למובילת הנוסעים הצרפתייה
 
ש שברולט ספארק – מחליפת המאטיז