לא ניתן לשחרר לשוק ידיעה שכזו אשר אינה מלווה בתכונית התיעלות ואכן יש כזו. כחלק מתוכנית ההבראה של החברה הוחלט על קיצוץ של 8.5% מכוח העבודה (כ-20,000 איש ואישה בכל רחבי העולם) מעתה ועד מרץ 2010. חלק מהפיטורים הנם הקדמה של יציאה לפנסייה, והפסקת התקשרות עם עובדים זמניים, אבל הרוב הם עובדי ניסאן כאשר 12,000 מתוכם ממפעלי החברה ביפן. בנוסף, 215,000 עובדי החברה אשר יוותרו אחרי המהלך, לא יזכו לשינוים בשכרם לפחות עד אמצע 2010 ולא יקבלו שם מענקים בגין 2008. שכרם של חברי מועצת המנהלים ודרג המנהלים בחברה יקוצץ בשיעור של 10% ואילו זה של עובדי מטה בחברות הבנות ב-5%.
בניסאן גם מדברים על הקפאת הפיתוח בפרוייקטים עתידיים, אולם למעט הקפאת פרוייקט 'GT 2012' (תוכנית חומש לכלי רכב מסחריים קלים), וציון כי פרוייקט הרכב החשמלי (אשר יתבסס על פלטפורמה A) ימשך, ניסאן אינה מרחיבה בעניין "הפרוייקטים העתידיים". באשר לפרוייקט הרכב החשמלי של 'בטר פלייס' ושי אגסי, אין איזכור מיוחד. עם זאת ניסאן מדווחת כי פרוייקטים שונים הנערכים ברחבי העולם – גם עם רנו – יעברו שינוי.
לדברי מנכ"ל החברה והנשיא, קרלוס גוהן, חוזקו של היין מחמד יחד עם הירידה החדה בביקושים במהלך 2008 מאידך, הביאו לתוצאות הקשות. לדבריו, מאמצי ההבראה בוצעו לאחר מחשבה רבה וביכולתם להוציא את החברה מהמשבר בו היא נתונה. יציאה מהמשבר ומעבר לרווחיות? לא לפני אמצע – סוף 2010.