החדשה הבאה מגיעה מרומניה והיא מרתקת לא פחות. מדובר בלוגאן MCV, גרסת הסטיישן הרב-שימושית של המכונית המוכרת בעולם גם כדאצ'ה (Dacia). בעבר דברו בקרסו על הבאת המכוניות הרומניות תחת המותג דאצ'ה ואולם לבסוף נבחר השם רנו גם כדי להימנע מזיכרונות לא נעימים. כך או כך, הרומנייה הראשונה בארץ של רנו מתבססת על פלטפורמת הקליאו החדשה ונהנית מבסיס גלגלים ענק (290 ס"מ) מכאן נובעת גם האפשרות הייחודית להסיע שבעה. היא תוצע עם מנוע ה-1.6 ליטר (105 כ"ס) אך רק בגרסה ידנית. עם זאת, למרות המחסור בתיבת החובה, עדיין מדובר בחידוש מעניין לשוק בהתחשב במחיר: 107,000 שקלים. עם תג זה היא תהיה המכונית הזולה בארץ (ובהפרש ניכר של כ-40,000 שקלים) לנדרשים להוביל שבעה נוסעים. טל צופה פניה למשפחות ברוכות ילדים מהמגזר החרדי והערבי, כמו גם לכיוון המסחריות הקטנות. הוא מדבר על מכירת כ-1,000 מכוניות בשנה.
אחרי הפרקטיקה – יש גם הנאה
הרבה יותר אופנתי משתי אלה הוא הקוריאני הראשון של רנו - הקולאוס.
אחרי שלמדו מניסיונם עם הניסן קשקאי, יוצאת קרסו למערכה כאשר עיקר היצע הקולאוס מתבסס על גרסאות הנעה קדמית.
הגרסה הבסיסית (שכוללת שש כריות אוויר ו-ESP) תעלה 155,000 והמהודרת 165,000 שקלים. גרסת ההנעה הכפולה תוצע רק ברמת האבזור הגבוהה ותעלה 185,000 שקלים. גרסת העל, המצוידת אף יותר (עם בקרת אקלים מפוצלת עם שליחה לאחור, קסנון ועוד) תגיע רק עם הנעה כפולה ותעלה (199,000 שקלים).
בניגוד להערכות בעבר כרגע לא תוצע גרסת הדיזל והקולאוס יגיע רק עם מנוע ה-2.5 ליטר 170 כ"ס (שישודך לתיבה רציפה עם תכנות לשישה הילוכים) המוכר מה-X-טריל החזק של ניסאן. כל הגרסאות תוצענה עם שש כריות אוויר ובקרת יציבות. בקרסו מצפים למכור כ-750 קולאוסים השנה ומתכוננים להמשך הדרך, אז ינחתו כאן גרסאות הדיזל של כל הדגמים החדשים (יקרות ב-5 אחוזים), אך זה יתבצע בהתאם לביקוש ולמצב השוק.