עם פרוץ המילניום החדש החלו נושבות בקאדילק רוחות של שינוי, אשר פעלו באקט של להיות או לחדול: ליין דגמים חדש, עם עיצוב רדיקאלי ודינאמיות מכוונת-אירופה (שכללה חזרה להנעה אחורית ואופציה לתיבות ידניות), לצד הפרדת רשויות משאר מותגי GM ושיווק באולמות תצוגה נפרדים (יחד עם הקורבט, שהפכה גם היא למותג נפרד). הצעד הראשון היה ה-CTS, שהוצגה ב-2002 וקיבעה את המגמה עם עיצוב מחודד, שקיבל את השראתו ממטוס ה-B2 ספיריט ('המפציץ החמקן'). זו התוותה את הקו העיצובי לשאר דגמי החברה שהוצגו בהמשך והשלימו את הליין הגלובלי. ב-2007 בוצעה הפעימה השניה וכעת היא מגיע למבחן ראשון בישראל.
מגיש: יואל שורץ צילום ועריכה: דימה קונופליוב
תקוות גדולות ה–CTS החדשה מתבססת על הפלטפורמה של קודמתה, אך זוכה לשינויים ושיפורים מכל עבר. השינוי הבולט ביותר הוא המפשקים, שהורחבו בכ-5 ס"מ משמעותיים בשני הצירים, ומעניקים לה יציבה רחבה וכוחנית יותר. בתי הגלגלים כה תפוחים, למעשה, עד כי הם נקודת השיא ברוחבה של ה-CTS, בולטים אפילו יותר מקצותיהן של מראות הצד (!).
מתחת לפח הזוויתי התווספו רכיבי אלומיניום לעצמות העצה הקדמיות, יחד עם מוט גישור-עילי (Strut Brace) שנלקח מגרסת ה-CTS-V היוצאת, בעוד המתלה הרב-חיבורי מאחור עבר שינויים מסיביים אף יותר בכדי להתאים למפשק המוגדל ולהנעה הכפולה (שמוצעת כאופציה). ההגה קוצר וכויל מחדש (2.8 סיבובים מנעילה לנעילה לעומת 3.4 בדור הקודם) ולרשות הלקוחות עומדים מתלים בעלי כיול ספורטיבי, מוטות מייצבים מעובים, חישוקי "18 עם צמיגי ‘מישלין פיילוט' דביקים ורחבים (235/50), בלמים משודרגים ו... דיפרנציאל מוגבל–החלקה (!).