בניגוד למהלך של יונדאי כאן לא מדובר ביצירת גרסה שונה (כמו הטוסון 'טקסס') אלא הורדת מחיר ל-LX שנמכר עד כה ב-160,000 שקלים. זה אומר גם שלעומת היונדאי טוסון המקביל מצויד הספורטאז' בכיסוי עור לבורר ולהגה, מסילות גג ובצמיגים במידה גדולה יותר.
בקיה לא חוששים מפגיעה בלקוחות שכבר רכשו את הספורטאז' ומסבירים שהמדיניות שלהם היא תמיד לנסות ולייצר את המחיר המושך ביותר. בכל מקרה מבחינת הלקוחות הפרטיים קיה כבר הייתה באזור הזה קודם עם גרסת הבלו. כניסת הספורטאז' לקבוצה 4 תביא עימה את הפסקת מכירות גרסת הבלו. ובכל מקרה בקיה מבטיחים להמשיך להפתיע במהלך השנה.
ביונדאי, מן הסתם, יביטו היטב במהלך שקיה מבצעת, כך שלא נופתע אם נראה תגובה מצדה כמו למשל: שיפור קל של רמות האבזור (בייחוד בהתקנות מקומיות). יונדאי, כדאי לזכור, ביצעה מהלך דומה בהצלחה גדולה באמצע 2008, אך אז נמצא היה שוק הרכב – בייחוד בתחום הציים – במצב שונה לחלוטין.