אבל מפעם לפעם, מוכרחים להודות, זה מצליח להם. כמו במקרה של פולקסווגן פאסאט CC. כי כשהפאסאט הרגילה קמה כיום בבוקר ומסתכלת על עצמה בראי, היא מגלה שתהילת העבר חלפה לה והיא הפכה להיות מין שקופה כזו. משהו כמו הדודה המכובדת אך המזדקנת שכבר לא ממש כיף להזמין לאירועים משפחתיים.
והנה הופיעה לה פולקסווגן פאסאט CC, ובצעד כמעט גאוני – כן, של מחלקת השיווק המושמצת ההיא – נוצק מחדש תוכן לחייה של פולקסווגן פאסאט. כאילו הדודה המזדקנת ההיא מופיעה פתאום לאירוע משפחתי אחרי דיאטה, עם מאהב צעיר ושרירי, מספרת בדיחות שגורמות לנשים האחרות בסביבה להסמיק, ומודיעה שהיא מתחילה קורס צניחה-חופשית ועוברת לגור על יאכטה. "עם חדר מיטות גדול, שיהיה מקום לזוז".
בפלטפורמה שמתחת צריך לחפור עמוק כדי למצוא הבדלים בצד המכאני (למשל: מפשק הגלגלים האחוריים רחב ב-9 מ"מ ב-CC. בסיס הגלגלים שלה ארוך ב-2 מ"מ תמימים. היא קלה ב-11 ק"ג והמהירות המרבית גבוהה ב-2 קמ"ש). אבל בצד העיצובי לא קשה לפספס את הצורה המעוגלת-זורמת החדשה. אם חוזרים לדף הנתונים מגלים שה-CC ארוכה מהפאסאט הרגילה ב-3.5 ס"מ, רחבה ממנה בשיעור דומה ונמוכה ב-5.5 ס"מ; הבדלים שיחד יוצרים פוזה אחרת לגמרי על הכביש.
ה-CC משווקת בישראל רק עם מנוע השני-ליטר-טורבו המוכר, רק ברמת גימור אחת גבוהה, ובמחיר של 300,000 ש"ח – שנשמע המון, אבל מדובר רק ב-10% מעל הפאסאט-סדאן היקרה ביותר. מתישהו בשנה הבאה, אגב, תגיע גרסת 1.8 TSI, מן הסתם ברמת גימור צנועה יותר ועם תג מחיר יותר עממי.

לפני שנכנסים למכונית מוכרחים לבצע סיבוב או שניים מבחוץ. אל תוותרו על כך. שימו לב לזנב הסקסי, שעיצובו המחוטב גובה קנס צנוע בתכולת המטען: במקום 565 ל' מציעה ה-CC נפח של 532 ל', עדיין המון על פי כל קנה מידה. שים לב גם לפנסים האחוריים, השונים מהותית מאלו של הפאסאט הרגילה. אף אחד לא יבלבל ביניהן, זה בטוח.

האווירה בעמדת הנהג מצליחה להיות שונה מבפולקסווגן פאסאט הרגילה, יותר אינטימית; עבור רוב הנהגים מרווח הראש מלפנים מספק, אם כי עבור קרנפי המערכת בריאי-הגוף העסק מעט גבולי. מאחור – שם מיועד המושב לשניים בלבד, עם תא בעל מכסה ביניהם – גם מי שאינם פילנפילים עלולים להתקל בבעיית מרווח ראש. אבל מי שקונה את גרסת ה-CC אמור לדעת מה הוא קונה, וספק אם בעיית מרווח ראש מאחור תציק לו.
המכאניקה היא אולי מכאניקת פאסאט בבסיסה, אבל פולקסווגן פאסאט CC מצליחה בכל זאת להרגיש אחרת. לא, אין מדובר בנס רפואי: ההגה לא התעורר לחיים, והוא מת כתמיד. גם מנוע ה-TSI הוא אותו מנוע TFSI (ועל המינוח המבלבל בואו בטענות לפולקסווגן). זה אומר שהוא מושך באותה נחישות מוכרת, עם נהרות/אשדות/מפלים (מחק את המיותר) של קג"מים מכל מצב ובכל מקום שרק תרצה. קח אותו למחוזות סל"ד בלתי נחוצים, דהיינו מעל 5000 – רק בשביל הכיף – והוא גם מצליח להישמע קצת ספורטיבי, עם צליל קשה והחלטי.
מתלי ה-DCC בפירוש עובדים, ונותנים שלושה מצבים הנבדלים זה מזה באופן מובהק וחד. בחר במצב "ספורט" ולא תאמין שמדובר בפאסאט: המתלים במצב זה נוקשים וחובטים, והאפקט הכללי גורם לך להזדקף במושב, להציב את בורר ההילוכים על S או על מצב ידני ולצאת למתקפה על האספלט שלפניך. השילוב של תפעול ידני, בולמים במצב הספורטיבי ומנוע על 5000 סל"ד וצפונה – ובאמת אין בכך צורך מעבר לתחושה הספורטיבית – ממש לא שייך לפאסאט כפי שאנו מכירים אותה. זוויות הגלגול מועטות, אחיזת הכביש מצוינת, והנוחות... לעזאזל הנוחות. לנוסעים לא יהיה כל כך נעים במצב הזה, אבל ממילא הם יהיו עסוקים בלהאחז במקומותיהם ביאוש ולבחון את חייהם העוברים מול עיניהם, כי בשלב הזה כבר תנהג כמו חוליגן.
ואגב, בענין הזה של להאחז במקומות: אתם יושבים טוב? לא, כי אני עומד לזעזע את עולמכם. בפאסאט CC אין ידיות אחיזה. לא מרוסנות ולא אחרות, פשוט אין. אותו סמל ומופת לרמת הגימור המהוללת של פוקלסווגן, ידיות האחיזה החוזרות לאיתן למקומן, איננו. למה? אין לנו מושג. אבל חשבנו שחשוב ליידע אתכם...
